شناسهٔ خبر: 91662 - سرویس هواشناسی

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

آغاز بارش پراکنده در غرب کشور/جمعه تا یکشنبه خلیج‌فارس مواج و متلاطم است/وزش باد شدید، گردوخاک و کاهش کیفیت هوا جمعه و شنبه در غرب و جنوب‌غرب

باران کارشناس سازمان هواشناسی ضمن اعلام آغاز بارش پراکنده در غرب کشور برای غرب و جنوب غرب در روزهای جمعه و شنبه، وزش باد شدید و کاهش کیفیت هوا را پیش‌بینی کرد.

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تاره‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز ۱۹ فروردین و روزهای آتی، اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: در ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق کشور، جو آرام است. از بعدازظهر امروز و در برخی از ساعت‌ها، مناطقی از استا‌ن‌های کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان و همدان، بارش پراکنده را دارند. فردا علاوه بر این مناطق در استان‌های قم، مرکزی، اصفهان، شرق یزد و شمال فارس، دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌هایی همچون زنجان، قزوین، البرز، شرق تهران، شمال سمنان، شرق گیلان و مازندران، بارش پراکنده رخ می‌دهد که گاهی با رعد و برق و وزش باد همراه است.

رفیعی ادامه داد: روز شنبه نیز در نوار غربی کشور مناطقی از مرکز کشور، دامنه‌های جنوبی البرز و سواحل خزر، بارش‌ها ادامه پیدا می‌کند. روز یکشنبه علاوه بر نوار غربی، سواحل خزر، دامنه‌های جنوبی البرز، مناطقی از بوشهر و فارس، شرق و جنوب‌شرق کشور، مناطقی از مرکز، بارش خواهند داشت.

به گفته وی، از بعداز ظهر روز یکشنبه، بارش‌ها در آذربایجان‌های شرقی و غربی، و اردبیل تقویت می‌شود. احتمال رگبار شدید و صاعقه و همینطور وزش باد شدید موقتی برای این مناطق وجود دارد. از اواخر وقت جمعه تا اوایل روز یکشنبه، بخش‌های شرقی خلیج‌فارس مواج است.

کارشناس سازمان هواشناسی توضیح داد: روزهای جمعه و شنبه در مناطقی از غرب و جنوب‌غرب، مناطقی از فارس، وزش باد شدید، گردوخاک و کاهش کیفیت هوا، دور از انتظار نیست.

وی افزود: تهران نیز امروز آسمانی صاف تا کمی ابری دارد. در برخی از ساعت‌ها با غبار محلی همراه است. حداکثر دما ۲۷ درجه بالای صفر می‌شود و پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که فردا صبح دمای هوا به حداقل ۱۶ درجه بالای صفر برسد.