شناسهٔ خبر: 91712 - سرویس هواشناسی

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

بارش باران و احتمال رعدوبرق در تهران/ رگبار باران و وزش بادشدید موقتی در اکثر مناطق کشور/هوای تهران خنک می‌شود/ کاهش دما تا ۱۲ درجه در سواحل خزر

هوا شناسی - رعد و برق کارشناس سازمان هواشناسی از رگبار باران به همراه وزش بادشدید موقتی در اکثر مناطق کشور خبر داد و اظهار کرد که امروز در تهران با افزایش تدریجی ابر، شاهد بارش پراکنده به همراه رعدوبرق خواهیم بود.

فریبا گودرزی، کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به تشریح وضعیت آب‌وهوای کشور پرداخت و اظهار کرد: طی دو روز آینده برای استان‌هایی مثل آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان، غرب مازندران، زنجان، قزوین، کردستان، کرمانشاه، خوزستان، همدان، مرکزی، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، شمال فارس، نیمه غربی اصفهان، شمال بوشهر، ارتفاعات البرز، تهران، سمنان و کرمان رگبار باران و گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌کنیم.

 وی گفت: فردا (یکشنبه)، بارش در این مناطق تشدید می‌شود و در مناطق مستعد بارش تگرگ رخ خواهد داد.

 گودرزی با بیان اینکه فردا مناطقی از تهران، البرز و غرب سمنان هم به این بارش‌ها افزوده می‌شوند، افزود: بارش‌ها کماکان تا روزهای پایانی هفته ادامه خواهند داشت.

 این کارشناس سازمان هواشناسی عنوان کرد: برای دو روز آینده، بارش‌ به همراه گردوخاک را در غرب و جنوب غرب کشورمان شاهد هستیم؛ به ویژه استان‌هایی مثل خوزستان، ایلام و کرمانشاه این شرایط را خواهند داشت.

وی اظهار کرد: ضمن آنکه در سواحل دریای خزر با توجه به شمالی شدن جریانات بین ۶ تا ۱۲ درجه کاهش دما را خواهیم داشت، دریای خزر نیز مواج می شود.

 گودرزی درباره وضعیت آب‌وهوای تهران گفت: امروز تهران به تدریج ابری می‌شود و بارش‌های پراکنده را در آن خواهیم داشت. همچنین برای تهران وزش باد و احتمال رعدوبرق را پیش‌بینی می‌کنیم.

به گفته وی طی یکی دو روز آینده دمای تهران دو درجه کاهش پیدا می‌کند و خنک‌تر می‌شود.