شناسهٔ خبر: 91746 - سرویس مسکن و شهرسازی

در راستای توسعه همکاری‌های تخصصی انجام گرفت

بازدید شرکت توسعه عمران امید وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام

مرکز تحقیقات شرکت توسعه عمران امید وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام در راستای توسعه همکاری‌های علمی و تخصصی، از بخش‌های آزمایشگاهی مرکز، تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، چغامه معاون فنی، اجرایی و توسعه فناوری شرکت توسعه عمران امید در جلسه‌ای مشترک با حضور بختیاری معاون تحقیقات و فناوری و جمعی از مدیران تحقیقاتی مرکز با اشاره به اینکه شرکت توسعه عمران امید یکی از بزرگترین شرکت‌های ساختمانی در کشور، گفت: تلاش مجموعه ما بر این است که در راستای خدمت‌رسانی بهتر به مردم که جزو اهداف اصلی ستاد به شمار می‌رود، واحدهایی را تحویل خریداران بدهیم که از کیفیت مطلوبی برخوردار باشد و اصول و قواعد مهندسی به خوبی در آنها پیاده شده باشد.

وی افزود: هر آنچه که در مجموعه شما در خصوص تکنولوژی‌های نوین از ابتدای طراحی تا پایان کار انجام شده است مورد نیاز ماست و در این زمینه علاقمند به توسعه همکاری‌های متقابل هستیم.

بختیاری معاون تحقیقات و فناوری معاون تحقیقات و فناوری مرکز نیز در این جلسه با اشاره به تاریخچه تاسیس مرکز تحقیقات گفت:در حال حاضر ۴ پژوهشکده در مرکز تحقیقات فعال است که پژوهشکده ساختمان و ابنیه فنی و پژوهشکده معماری و شهرسازی با توجه به درخواست‌های مطرح شده می‌توانند بیشترین همکاری‌ و تعامل را با شرکت توسعه عمران امید داشته باشند.

معاون تحقیقات و فناوری مرکز افزود:ما ۱۰ آزمایشگاه تخصصی فعال در مرکز داریم و بر اساس آن یکی از زمینه های کاری این مرکز صدور گواهینامه و نظریه فنی است. به عبارت دیگر مطابق با وظایف قانونی که بر عهده ماست، تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین را برای مبحث نظریه فنی و گواهینامه فنی مورد استفاده قرار می‌دهیم.

وی ادامه داد: در خصوص نظریه فنی، بنابر وظایف محوله، فناوری‌های نوینی که می‌خواهند وارد کشور شوند باید تاییدیه مرکز را دریافت کنند. گواهینامه فنی مرکز نیز مدرکی است که تطبیق آن محصول یا سیتم با کلیه ضوابط فنی را می‌سنجد و اطلاعات طراحی را مصوب در اختیار مصرف‌کننده قرار می‌دهد. ما بانک اطلاعاتی کاملی را در خصوص این دو موضوع داریم که می‌تواند مورد استفاده شما قرار بگیرد. در عین حال می‌توانیم در خصوص صدور گواهینامه فنی فناوری‌های نوینی که به شما ارجاع می‌شوند نیز همکاری‌های خوبی را داشته باشیم.

بختیاری در ادامه ارزیابی و بهسازی ساختمان‌های موجود، مبحث ایمنی در برابر آتش در ساختمان، رتبه‌بندی انرژی،‌ دسترسی‌پذیری معلولین، مقاوم‌سازی سازه‌ای و مبحث آکوستیک را از دیگر محورهایی مهمی برشمرد که می‌تواند در زمره همکاری‌های فی‌مابین قرار بگیرد.

به گزارش مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، خاطرنشان می‌شود چغامه معاون فنی، اجرایی و توسعه فناوری شرکت توسعه عمران امید وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام و هیات همراه از بخش‌ انرژی و نور بازدید کردند.