شناسهٔ خبر: 91798 - سرویس مسکن و شهرسازی

مدیر آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان خبر داد

انجام ۲۸۰۰۰ آزمایش فنی و تخصصی در سال ۹۹ در آذربایجان‌غربی

حسن همتی مدیر آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان آذربایجان غربی گفت: بیش از ۲۸ هزار آزمایش برای ارتقاء کیفیت پروژه‌های استانی و ملی در شعب، واحدهای محلی و بخش فنی ستاد آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک آذربایجان غربی در سال گذشته انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حسن همتی با اشاره به نامگذاری سال ۹۹ با عنوان " جهش تولید" ، توسط مقام معظم رهبری، گفت: آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک آذربایجان غربی، در سال گذشته موفق به انجام آزمایش‌های کنترل کیفی متنوعی در سطح استان شد و توانست ضمن ارتقاء کیفی و افزایش طول عمر پروژه‌های عمرانی استانی و ملی در میان دستگاه‌های اجرایی، سازمان‌ها و نهادهای استان، جایگاه آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک را ارتقاء دهد.

همتی با اشاره به نقش آفرینی آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک آذربایجان غربی در پروژه‌های ملی و استانی، اضافه کرد: آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان با دارا بودن ۶۵ نفر پرسنل متخصص و تجهیزات بروز در ۶ شعبه و ۲۴ واحد محلی فعال بوده و سال گذشته در ۲۴ پروژه عمرانی استانی و ملی نقش آفرینی کرده است.

وی ادامه داد: در سال ۹۹ آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک آذربایجان غربی ۱۵ قرارداد جدید منعقد و ۲ قرارداد را تمدیده کرده است.

همتی افزود: پروژه‎های محور ارومیه به سرو، محور خوی_ حمزیان، محور خوی_ سلماس، محور شاهین‌دژ_ تکاب، محور پیرانشهر، قطعه ۲ الف و ب آزادراه مهاباد_ ارومیه_میاندوآب، قطعه ۴ آزادراه مهاباد_ ارومیه_ میاندوآب و همچنین دو پروژه سد چپر آباد و سد کرم آباد از جمله مهمترین پروژه‎های استانی و ملی است که در سطح استان انجام شده است.

وی در بخش دیگری از صحبت‎های خود با اشاره به آزمایش‌های انجام شده در شعب و واحد محلی آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک آذربایجان غربی گفت: این آزمایشگاه توانسته در سال گذشته ۱۵ هزار آزمایش در زمینه کنترل کیفی عملیات خاکی، ۲ هزار آزمایش در زمینه کنترل کیفی عملیات آسفالتی و همچنین ۵ هزار ۵۰۰ مورد آزمایش در زمینه کنترل کیفی عملیات بتنی را به ثبت برساند.

مدیر آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک آذربایجان غربی ادامه داد: در بخش مطالعات مکانیک خاک و ژئوتکنیک نیز ۴۸ پروژه استانی با متراژ کلی حفاری یک هزارو ۷۴۶ متر در آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان آزمایش انجام شده است.

همتی با اشاره به دیگر آزمایش‌های انجام شده در آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک آذربایجان غربی گفت: این آزمایشگاه در بخش مقاومت مصالح ۲۶ طرح اختلاط آسفالت، ۲۸ طرح اختلاط بتن، ۳۹۵ آزمایش CBR و آزمایشات غیر مخرب متعددی را در زمینه‌های کشش و خم و باز خم میلگرد ۳ هزار و ۴۰۰ آزمایش، هزار و ۳۵۰ آزمایش در خصوص تست جوش و همچنین ۳۰۰ آزمایش در زمینه سیمان و آب مربوط به بخش شیمی طی سال گذشته در سطح استان انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک آذربایجان غربی همکاری نزدیکی با سازمان‌ها، نهادها و دستگاه‌های اجرایی استان طی سال ۹۹ داشته است، افزود: آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان آذربایجان غربی با سازمان نوسازی مدارس، شرکت آب منطقه‌ای، اداره کل راه و شهرسازی استان، شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ، شرکت فرودگاه‌ها و شهرداری‌های استان همکاری خوبی را در راستای ارتقاء کیفی و افزایش طول عمر پروژه‌های عمرانی در استان داشته است.

به گزارش شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، مدیر آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک آذربایجان غربی با اشاره به اینکه آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان در سال ۹۹ بیش از یک هزار ساعت - نفر کارگاه‌های آموزشی را به صورت ویدئو کنفرانس برگزار کرده است، گفت: آزمایشگاه استان توانسته است دوره‌های آموزشی متنوعی را با عنوان تفسیر شیت‌های آزمایشگاهی آسفالت، بتن، خاک و قیر برای پرسنل و سایر کارشناسان دستگاه‌های اجرایی سطح استان برگزار کند.