شناسهٔ خبر: 91879 - سرویس استان‌ها

در ارزیابی صورت گرفته توسط عملکرد سامانه های حمل و نقل هوشمند کشور؛

کسب رتبه نخست به مرکز مدیریت راه‌های آذربایجان غربی تعلق گرفت

سنسور توزین  معاون فنی و نظارت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی از کسب رتبه نخست مرکز مدیریت راههای این اداره کل در ارزیابی عملکرد سامانه های حمل و نقل هوشمند کشور در بازه زمانی سه ماهه چهارم سال گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(آذربایجان‌غربی)،  معاون فنی و نظارت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی اظهار داشت:  مرکز مدیریت راههای این اداره کل در ارزیابی عملکرد سامانه های حمل و نقل هوشمند کشور در بازه زمانی سه ماهه چهارم سال گذشته توانست رتبه نخست را از آن خود کند.

بهزاد برقی در ادامه افزود: این ارزیابی شامل عملکرد مجموعه این اداره کل در مدیریت پروژه های تردد شمار، دوربین های نظارت تصویری، سامانه های ثبت تخلفات سرعت، توزین حین حرکت، مدیریت ناوگان امدادی، سامانه ۱۴۱، ثبت سوانح و وقایع، تابلوهای ترافیک نما و پیام متغیر ( VMS ) و تحلیل داده های سامانه ها است .

 برقی تصریح کرد: بدیهی است این ارزیابی در بسیاری از پروژه های مذکور به هماهنگی و همکاری واحدهای مختلف مرتبط از جمله اداره ماشین آلات، اداره ایمنی و ترافیک و حمایت اداره کل در پیشبرد فعالیت‌های مرکز مدیریت راهها در ارتباط با سایر دستگاه های استان مانند پلیس راه بستگی داشته است .

وی افزود: طبق آخرین ارزیابی مراکز مدیریت راهها در سراسر کشور یعنی سه ماهه چهارم سال ۱۳۹۹ مرکز مدیریت راههای استان مقام اول را کسب نمود که این رتبه از ابتدای سال گذشته و در ارزیابی های انجام شده استمرار داشته است.

برقی گفت: بر این اساس متوسط امتیاز سه ماهه منتهی به اسفند مرکز مدیریت راههای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی بر اساس معیارهای سنجش شده ۹۲.۸ بوده که بر اساس تفکیک ماهها این امتیاز در دی ماه ۹۲.۱ در بهمن ماه ۹۲.۶ و اسفند ماه ۹۳.۴ بوده است

این مقام مسئول همچنین افزود: بر اساس سنجش های انجام گرفته در اسفند ماه سال گذشته مرکز مدیریت راههای استان توانست امتیاز ۹۲ را در بخش تردد شمار ، امتیاز ۹۹.۲ را در بخش دوربین های نظارت تصویری ، امتیاز ۹۵.۲ را در بخش ثبت تخلفات سرعت ، امتیاز ۸۸.۳ را در بخش WIM  ، امتیاز ۹۱.۴ را در بخش مدیریت ناوگان راهداری ، امتیاز ۹۶.۴ را در بخش تلفن ۱۴۱ ، امتیاز ۱۰۰ را در بخش ثبت سوانح و وقایع ، امتیاز ۹۸.۱ را در بخش تابلوهای پیام متغیر و ترافیک نما و امتیاز ۷۷.۸ را در بخش تحلیل داده های سامانه ها کسب نماید.

معاون فنی و نظارت اداره کل راهداری و حمل و‌نقل جاده ای آذربایجان‌غربی با اشاره‌به فعالیت ۴۱ دوربین نظارتی، ۶ تابلو وی ام اس ، ۳۳ سامانه هوشمند ثبت تخلفات عبور و مرور در مرکز مدیریت راهها و فعالیت شبانه روزی سامانه ۱۴۱ گفت: این مرکز به طور شبانه روزی درخدمت کاربران جاده‌ای است.