شناسهٔ خبر: 91887 - سرویس استان‌ها

برگزاری جلسه کمیته سیما و منظر شهری استان قزوین

image_2021_4_10-12_54_43_531_Wpv.JPG رئیس اداره معماری بافت های واجد ارزش و طرح های اداره کل راه و شهرسازی قزوین از برگزاری اولین جلسه کمیته ارتقای سیما و منظر شهری در سال ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(قزوین)، رئیس اداره معماری بافت های واجد ارزش و طرح های اداره کل راه و شهرسازی قزوین اظهار داشت: اولین جلسه کمیته ارتقای سیما و منظر شهری در سال  ۱۴۰۰ با حضور اعضای این کمیته در محل سالن جلسات آرمان‌شهر این اداره کل برگزار شد.

حسن حفاری با اعلام این خبر گفت: بررسی اصلاحات پروژه برج های مسکونی آفرینش و بازنگری در مصوبه شورایعالی شهرسازی و معماری در خصوص سیما و منظر شهری  از جمله مسائل مطرح شده در این جلسه بود.

وی در این رابطه گفت: با توجه به عناصر تاثیر گذار شهری بر موضوع برج های مسکونی آفرینش، گزارشی از روند طی شده برای طراحی حجم و نمای نهایی پروژه ارائه و همچنین طرح های جدیدی نیز ارائه شد که در خصوص حجم کلی و نمای پروژه مواردی به تصویب رسید.

رئیس اداره معماری بافت های واجد ارزش و طرح های اداره کل راه و شهرسازی استان در خصوص بازنگری در مصوبه شورایعالی شهرسازی و معماری نیز بیان داشت: طبق پیشنهادات دبیرخانه کمیته در خصوص ارائه طرح نما برای ساختمان هایی که هر گونه بیرون زدگی به صورت سطوح کاذب دارند مصوب شد مواردی از قبیل طرح سه بعدی (روز-شب)، نورپردازی، نقشه های فاز ۲ شامل نحوه اتصال سازه سطح کاذب به سازه اصلی ساختمان( خصوصا در ساختمان های بتنی) و دیتیل های زیرسازی تا مرحله اجرای مصالح نمای ساختمان را به این کمیته ارائه دهند.

حفاری همچنین افزود: به منظور تائید نقشه ها که عموما بعد از پایان سفت کاری و قبل از اجرای نما باید ارائه شود می بایست طرح سه بعدی و تائیدیه در کمیته سیما و منظر شهرداری، دیتیل ها و کنترل آن توسط سازمان نظام مهندسی و چک لیست در خصوص نحوه ارائه نقشه ها توسط سازمان نظام مهندسی را به این کمیته ارائه نمایند.

حفاری در پایان افزود: می بایست از ابتدا با پیش بینی و ایجاد راهکار مناسب از تخلفات ساختمانی که عرف شده اند جلوگیری شود تا حجم پرونده های واصله به کمیسیون ماده ۱۰۰ کاهش و کیفیت ساخت افزایش یابد.