شناسهٔ خبر: 91912 - سرویس هواشناسی

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

رگبار، رعدوبرق و وزش باد در ۱۳ استان کشور/بارش پراکنده در غرب و بلندی‌های البرز/وزش باد شدید در غرب، شمال‌غرب و جنوب‌غرب

رعد و برق کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام بارش‌های پراکنده در غرب و بلندی‌های البرز از وقوع رگبار، رعدوبرق و وزش باد در ۱۳ استان کشور خبر داد.

امین‌حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز ۲۵ فروردین و روزهای آتی اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز برای استان‌های خراسان‌شمالی، خراسان‌رضوی، خراسان‌جنوبی، سمنان، یزد، کرمان، شمال سیستان‌وبلوچستان، فارس، بوشهر، بلندی‌های شمال‌ هرمزگان، جنوب چهارمحال‌وبختیاری، کهگیلویه‌وبویراحمد، جنوب و شرق اصفهان به ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب، رشد ابرهای همرفتی، رگبار، رعدوبرق، وزش باد شدید، احتمال تگرگ، پیش‌بینی شده است.

نقشینه ادامه داد: در غرب و جنوب بلندی‌های البرز نیز بارش‌های پراکنده رخ می‌دهد. همچنین در شمال‌غرب، غرب، جنوب‌غرب، دامنه‌های جنوبی البرز، افزایش سرعت وزش باد پیش‌بینی شده است که در برخی از مناطق وزش باد بسیار شدید است.

وی افزود: شدت بارش‌ها در منطقه شمال‌شرق سمنان، شرق خراسان‌جنوبی، جنوب یزد، بخش‌های مرکز و شمالی کرمان و فارس، جنوب اصفهان و شرق کهگیلویه و بویراحمد رخ می‌دهد. فردا بیشتر بارش‌ها در نیمه شرقی کشور به شکل رگبار و رعد و برق با وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی شده است.

به گفته نقشینه، شدت بارش‌ها، فردا در نیمه شمالی خراسان‌رضوی و مناطق مرتفع استان کرمان، رخ می‌دهد. جمعه و شنبه در سواحل دریای‌خزر، بارش پراکنده و برای استان‌های شمال‌شرق، شرق و جنوب‌شرق باز هم رگبار باران، رخ خواهد داد.

کارشناس سازمان هواشناسی توضیح داد: از فردا پنجشنبه تا شنبه خلیج‌فارس، تنگه‌هرمز، جمعه و شنبه دریای‌عمان، متلاطم می‌شود. برای تهران امروز آسمان کمی ابری است و بتدریج افزایش ابر در تهران رخ می‌دهد. وزش باد و احتمال بارش‌ها پراکنده برای استان تهران نیز وجود دارد.

وی افزود: فردا آسمان تهران صاف تا کمی ابری پیش‌بینی شده است. بیشینه دمای امروز تهران ۲۸، فردا و پس فردا ۲۶ و ۲۵ درجه خواهد شد.