شناسهٔ خبر: 92183 - سرویس استان‌ها

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای:

تعريض و ارتقا ایمنی محورهای مازندران جزو دغدغه‌های سازمان راهداری است

مازندران معاون وزیر راه و شهرسازی در نشست با استاندار مازندران گفت: جاده‌های مازندران محور توسعه همه جانبه استان است و از این رو تعريض و ارتقا ایمنی جاده‌های مازندران از دغدغه‌های سازمان راهداری محسوب می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی (مازندران)، داریوش امانی در نشست مشترک با استاندار مازندران که با محوریت بررسی پروژه‌های راهداری و حمل ونقل جاده‌ای و رفع مشکلات این حوزه برگزار شد، عنوان کرد: با توجه به بازدیدهای میدانی از راه‌های ارتباطی کشور، خوشبختانه در سال‌های اخیر اقدامات خوبی در جهت حفظ و ایمنی راه‌های ارتباطی در مازندران انجام گرفته است.

امانی ادامه داد: تعامل و همدلی و مشارکت شخص اول استان و نمایندگان مجلس می‌تواند نقش موثر و تاثیرگذاری در تسریع عملیات اجرایی پروژه‌های عمرانی در حوزه حمل و نقل جاده‌ای در مازندران داشته باشد.

معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اعلام این که محورهای مواصلاتی مازندران در شمار شریان‌های مهم کشور قرار دارد، هرگونه حمایت خود را از پروژه‌های عمرانی استان اعلام کرد.

احمد حسین‌زادگان استاندار مازندران نیز در  این نشست ضمن قدردانی از اقدامات مطلوب و تاثیرگذار اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در سال گذشته، خاطر نشان ساخت: مازندران از جمله استان‌های مهم در زمینه تردد مسافران و جابه‌جایی کالا از طریق بنادر بوده، از این رو می‌بایست علاوه بر اقدامات راهداری فعالیت‌های حوزه حمل‌و‌نقل نیز با جدیت و نظارت دقیق تر انجام پذیرد.

استاندار مازندران در ادامه استقرار شرکت‌های حمل‌ونقل بین المللی را در مازندران ضروری دانست و گفت: با توجه به بنادر مهم و حجم بالای جابه‌جایی کالا از استان به سایر نقاط کشور می‌طلبد نگاه ویژه‌ای به تسهیل و راه‌اندازی شرکت‌های بین‌المللی حمل و نقل بار و مسافر در این خطه شود.

استاندار مازندران در این دیدار به تفاهم‌نامه مابین استانداری مازندران و سازمان راهداری اشاره و اظهار داشت: در راستای ارتقای ایمنی راه‌های استان و به‌منظور مشارکت در تامین منابع مالی جهت اجرای پروژه‌های اولویت‌دار راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان دو تفاهم‌نامه مشارکت بین سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور و استانداری مازندران و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان منعقد شد که در سال جاری نیز روند آن ادامه دارد.

گفتنی است نجفی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران  نیز در این نشست حضور داشت.