شناسهٔ خبر: 92206 - سرویس مسکن و شهرسازی

رییس بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی:

مطالعه و شناسایی زون‌های ناپایدار شهر شیراز آغاز شد

رانش زمین رییس بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی از آغاز مطالعه و شناسایی زون‌های ناپایدار شهر شیراز در همکاری با شهرداری و اداره کل راه و شهرسازی استان فارس خبر داد.

علی بیت‌اللهی رییس بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از آغاز شناسایی زون‌های ناپایدار شهر شیراز خبر داد.

رییس بخش زلزله مرکز تحقیقات راه،مسکن و شهرسازی، گفت: سال ۱۴۰۰ با وجود شیوع گسترده موج کرونا در کشور، مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، کار مهم تعیین گسل‌های شهر شیراز را آغاز کرده است که تلاش خواهد شد تا نتایج آن به زودی اطلاع‌رسانی شود.

بیت‌اللهی با یادآوری این مطلب که شناسایی زون‌های ناپایدار ۶ شهر تهران، تبریز، مشهد، کرج، کرمان و زنجان توسط مرکز تحقیقات راه، مسکن وشهرسازی انجام و توسط شورای عالی شهرسازی و معماری ایران، ابلاغ شد، توضیح داد: کار مطالعه و شناسایی زون های ناپایدار شیراز در توافقی که مرکز تحقیقات با شهرداری شیراز اداره کل راه و شهرسازی شیراز داشت آغاز شده است. همچنین در شهر شیراز، مطالعه‌ای دیگر با همکاری شهرداری آن شهر آغاز شده است که شناسایی زون‌ها ناپایدار مشرف بر شهر شیراز است.

وی گفت: موقعیت شیراز به گونه‌‌ای است که بلندی‌هایی مشرف بر شهر شیراز است و شیراز در یک دره وسیع قرار گرفته  که دو طرف آن شیب‌های تندی دارد. گاه رانش زمین و گاه ریزش سنگ و گاه اثر گسل‌ها سبب بروز حوادث و سوانحی حتی بر ساخت‌و‌سازهای شهری می‌شود که این مطالعه نیز در قالب پروژه‌ای آغاز شده است.