شناسهٔ خبر: 92227 - سرویس هواشناسی

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد

بارش پراکنده باران در استان‌های واقع در شمال شرق، شرق، مرکز و شمال غرب کشور/ کاهش محسوس ۹ تا ۱۲ درجه‌ای دما طی دو روز آینده در استان‌های ساحلی خزر  و اردبیل

باران کارشناس سازمان هواشناسی از بارش پراکنده باران در استان‌های واقع در شمال شرق، شرق، مرکز و شمال غرب کشور خبر داد و تاکید کرد که فردا علاوه بر این مناطق، در دامنه زاگرس و البرز مرکزی این بارش‌ها تقویت می‌شوند.

کبری رفیعی، کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز یکم اردیبهشت و روزهای آتی اعلام کرد.

رفیعی اظهار کرد: امروز در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، کردستان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال فارس و غرب اصفهان و همین‌طور قزوین البرز، مازندران، گیلان و خراسان شمالی بارش پراکنده رخ می‌دهد.

وی گفت: فردا نیز بارش‌ها در دامنه زاگرس و البرز مرکزی تقویت می‌شود و در سایر استان‌ها نیز ادامه بارش‌ها را خواهیم داشت.

 کارشناس سازمان هواشناسی گفت: روز جمعه در بخش‌های مرکزی فارس، شمال هرمزگان، جنوب کرمان و استان‌هایی که در دامنه‌های جنوبی البرز واقع شده‌اند و مناطقی از مرکز کشور و سواحل خزر بارش پراکنده و گاهی وزش باد شدید و رعدوبرق رخ می‌دهد.

وی تأکید کرد: روز شنبه نیز در شمال شرق و همین‌طور شرق سواحل و مناطقی از مرکز و نیمه غربی استان‌های کرمان و یزد هم بارش خواهیم داشت که این بارش‌ها باز هم به شکل پراکنده هستند و گاهی با وزش باد شدید و رعدوبرق همراه خواهند بود.

 رفیعی تأکید کرد: روز یکشنبه مناطقی از استان‌های کرمان، یزد و شمال سمنان این شرایط را خواهند داشت.

 وی با بیان اینکه امروز وزش باد گرم جنوبی در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل پیش‌بینی می‌شود، افزود: طی روزهای پنجشنبه و جمعه نیز کاهش محسوس دما بین ۹ تا ۱۲ درجه در این مناطق می‌دهد و دریای خزر نیز از اواخر پنج‌شنبه تا شنبه مواج خواهد بود.

 رفیعی درباره وضعیت آب‌وهوای تهران گفت: دمای امروز تهران حداکثر تا ۳۲ درجه بالای صفر خواهد رسید.

کارشناس سازمان هواشناسی خاطرنشان کرد: از نظر شرایط جوی امروز آسمان تهران صاف تا کمی ابری است و در بعضی از ساعات غبار محلی دارد و بعدازظهر وزش باد را خواهیم داشت.