شناسهٔ خبر: 92229 - سرویس جاده‌ای

مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد:

صدور مجوز برای متقاضیان ایجاد مجتمع خدماتی، رفاهی و گردشگری در محور پاتاوه – دهدشت/ برنامه‌ریزی به‌منظور چهار خطه کردن محور یاسوج – اصفهان

پژمان نیک اقبالی مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد از آمادگی این استان جهت صدور مجوز در کمترین زمان ممکن برای متقاضیان ایجاد مجتمع خدماتی، رفاهی و گردشگری در محور تازه تأسیس پاتاوه – دهدشت خبر داد.

پژمان نیک اقبالی، مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به تشریح دستاوردهای محور پاتاوه – دهدشت در توسعه کیفی استان پرداخت و اظهار کرد: این پروژه قسمتی از پازل پروژه بزرگ شهررضا - بهبهان است و بهتر است بگوییم قسمتی از پروژه‌ای است که مسیر بندر انزلی به بندر امام را کوتاه‌تر خواهد کرد.

وی گفت: پروژه پاتاوه – دهدشت علاوه بر این‌که فاصله بین بنادر جنوبی و مرکز کشور از جمله اصفهان را بسیار کوتاه می‌کند، همچنین برای استان کهگیلویه و بویراحمد هم دارای مزیت‌های بسیار فراوانی است؛ از جمله فاصله مرکز استان تا بعضی از شهرستان‌ها از جمله شهرستان کهگیلویه و بویراحمد و شهرستان دهدشت را حدود یک ساعت تقلیل می‌دهد.

نیک اقبالی تاکید کرد: همچنین با بهره‌برداری از این مسیر، بخش‌های محروم منطقه لوداب و مارگون و همچنین قسمتی از شهرستان کهگیلویه، از جمله بخش‌های قلعه رئیسی را می‌تواند با عنوان محور توسعه بر روی محور اصلی قرار بدهد و باعث اشتغال‌زایی فراوانی در این حوزه بشود.

 مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد: با بهره‌برداری از این پروژه، قسمت عمده‌ای از بار ترافیکی خوزستان به مرکز کشور و قسمت بسیار زیادی از بار ترافیکی استان بوشهر به اصفهان از مسیرهای قبلی حذف و به این مسیر الحاق خواهند شد و در این مسیر تردد خواهند کرد که بار ترافیکی بسیار زیادی را به محورهای استان کهگیلویه و بویراحمد وارد می‌کند و بنابراین از هم‌اکنون باید برای محور یاسوج به اصفهان را که قسمتی عمده‌ای از محور پاتاوه – دهدشت را برای بار ترافیکی تخلیه خواهد کرد، به فکر چهار خطه کردن آن باشیم.

 وی با اشاره به فرصت‌های سرمایه‌گذاری موجود برای بخش خصوصی و افراد مقیم منطقه جهت ایجاد مراکز گردشگری و خدماتی در این مسیر گفت: افرادی برای احداث مراکز تفریحی، اقامتی و خدماتی و گردشگری و همچنین پمپ‌بنزین در این مسیر تقاضاهایی داشتند که بعضی از آن‌ها در مرحله اجرای پروژه و یکی دو تا هم در مرحله صدور مجوز هستند.

 نیک اقبالی تصریح کرد: این استان آمادگی دارد تا برای کسانی که می‌خواهند در این محور از این نوع امکانات فراهم کنند و دارای زمین شخصی هستند یا اینکه می‌توانند از زمین‌های منابع ملی و طبیعی به‌طور قانونی محل مناسبی را اخذ کنند، در کمترین زمان ممکن در کارگروه زیربنایی استان مجوزهای لازم را صادر کند.

وی افزود: در. حال حاضر ٢ مجتمع پشتیبانی  همچون پمپ‌بنزین در حال ساخت است.