شناسهٔ خبر: 92255 - سرویس استان‌ها

اشتغال بیش از ۱۰۰۰ نفر در بخش حمل و نقل جاده ای بار آذربایجان غربی طی یکسال گذشته

س و ب - کامیون.JPG  معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی از اشتغال بیش از ۱۰۰۰نفر در بخش حمل و نقل جاده ای بار استان طی یکسال گذشته خبر داد.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(آذربایجان غربی)،  فروغ فاریابی معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی اظهار کرد: طی یکسال گذشته بیش از ۱۰۰۰نفر در بخش حمل و نقل جاده ای بار استان مشغول بوده اند.

وی در ادامه افزود: تعداد رانندگان فعال بخش حمل و نقل باری تا پایان سال گذشته افزون بر ۲۷ هزار و ۸۰۰نفر بوده که از این تعداد ۱۰۶۶نفر در طول سال ۱۳۹۹ به جمع خانواده بزرگ رانندگان حمل و نقل باری استان اضافه شده اند.

فروغ فاریابی تصریح کرد: در سال ۱۳۹۹ افزون بر ۱۲ میلیون و ۸۶۰ هزار تن کالا با بیش از ۸۹۵ هزار سفر جابه جا شد، که مجموع تناژ بار حمل شده ناوگان حمل و نقل عمومی استان در یکسال گذشته رشد ۶.۴ درصدی و در تعداد سفر برای جابه جایی این میزان کالا نیز شاهد رشد ۴.۵ درصدی بوده ایم.

 وی اضافه کرد: در بحث تناژ حمل سیمان هم با جابه جایی نزدیک به چهار میلیون تن سیمان شاهد رشد بیش از ۲۴ درصدی سال ۱۳۹۹ نسبت به سال ۱۳۹۸ بودیم که سفر انجام شده برای حمل تناژ سیمان نیز در این مدت ۱۷.۶ درصد رشد داشته است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی در پایان خاطرنشان کرد: تعداد ناوگان باری فعال استان نیز تا پایان سال گذشته نزدیک به ۳۱ هزار و چهارصد دستگاه و متوسط عمر ناوگان باری نیز در این مدت ۱۵.۷۱ سال بوده است.