شناسهٔ خبر: 92263 - سرویس استان‌ها

در سال گذشته صورت گرفت؛

کاهش ۳۸ درصدی ميزان جابه جايی مسافر در خراسان جنوبی

س و ب - ناوگان اتوبوسی (1).JPG معاون حمل و نقل جاده ای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی گفت: در سال گذشته ، ۱۱۶۲ هزار نفر با ناوگان حمل و نقل عمومی برون شهری استان جابه جا شده اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از کاهش ۳۸ درصدی برخوردار بوده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(خراسان جنوبی)، مهدی گرجی اظهار داشت: در سال گذشته، ۱۱۶۲ هزار نفر با ناوگان حمل و نقل عمومی برون شهری استان جابجا شده اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از کاهش ۳۸ درصدی برخوردار بوده است.
وی همچنین افزود: از این تعداد مسافر جابه جا شده بیش از ۷۷۰ هزار مسافر در داخل استان جابه جا شده و ۳۹۲ هزار مسافر از استان خارج و تعداد ۳۸۹ هزار و ۸۱۹نفر نیز به استان وارده شده اند.

گرجی ادامه داد: بیشترین سهم جابه جايی مسافر با تعداد ۴۰۳ هزار و ۱۵۵ نفر مربوط به مركز استان (شهرستان بیرجند) و با سهم ۳۵درصد که نسبت به سال گذشته ۶ درصد کاهش و کمترین سهم جابه جایی مسافر را شهرستان درمیان با ۲۸۴۰ نفر و با سهم ۰.۲درصد که نسبت به سال گذشته تغییری نداشته و از کل جابه جایی مسافر استان با ناوگان عمومی مسافری استان است.

معاون حمل و نقل جاده ای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی تصریح کرد: در حال حاضر ۱۵۳۳ نفر راننده در بخش مسافری شاغل می باشند و تعداد ۶۶۷ دستگاه انواع ناوگان مسافری شامل؛ ۲۴۹ دستگاه سواری کرایه برون شهری، ۱۵۳دستگاه مینی بوس و  ۲۶۵ دستگاه اتوبوس کار جابه جایی مسافران از مبدا ۶  پایانه عمومی مسافر در استان را به انجام می رسانند.

وی در ادامه از متقاضیان سفر خواست به منظور کاهش هزینه های سفر، کاهش آلودگی محیط زیست ، کاهش سفرهای شهری و هم چنین رعایت دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی و پیشگیری از ازدحام مسافر در پایانه های مسافری و شرکتهای حمل و نقل ، نسبت به دریافت بلیت با برنامه ریزی قبلی و از طریق وب سایت فروش بلیت شرکتهای مسافری استان به نشانی www.payaneha.ir  و www.payaneha.com اقدام نمایند.

گرجی افزود: نظارت بر عملکرد شرکتها، رانندگان و ناوگان اعزامی به صورت سیستمی از طریق سامانه سپهتن در طول سفر توسط ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور صورت می پذیرد.

معاون حمل و نقل جاده ای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی در پایان خاطر نشان کرد: در جهت ارتقای سطح خدمات، رعایت پروتکل های بهداشتی و ایمنی سفر و ... از مسافران تقاضا داریم با طرح هرگونه شکایت، انتقاد و پیشنهاد از طریق سامانه ۱۴۱ و سامانه پیام کوتاه ۳۰۰۰۵۶۱۴۱ ما را در نظارت مستمر و ارتقای سطح خدمات یاری نمایند.