شناسهٔ خبر: 92326 - سرویس استان‌ها

حمل کالا با ناوگان حمل و نقل جاده ای قزوین ۵۶درصد افزایش یافت

تریلی معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین از رشد ۵۶درصدی حمل کالا با ناوگان حمل و نقل جاده ای استان طی فروردین ماه امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(قزوین)، علیرضا معیری پور اظهار داشت: در یک ماه گذشته ۶۰۰هزار تن انواع کالاهای مختلف از استان قزوین جابه جا شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد قابل توجهی داشته است.

وی اضافه کرد: میزان جابه جایی کالا طی این مدت حتی در مقایسه با فروردین ماه سال ۹۸ که ویروس  کرونا شایع نبود و وضعیت حمل و نقل و صنایع تولیدی، کشاورزی و معدنی در شرایط عادی قرار داشت نیز رشد ۱۵ درصدی نشان می دهد که این با تلاش تمام دست اندرکاران این حوزه به خصوص رانندگان شریف و زحمتکش حاصل شده است.

معیری‌پور ادامه داد: حوزه حمل و نقل جاده ای در یک سال گذشته با اقدامات ساختاری و جلب همکاری و مشارکت تمام صنوف حمل و نقل تلاش کرد که رکود حاصل از پاندمی کرونا بر روی فعالیت اقتصادی این بخش به حداقل برسد.

به گفته وی با بررسی آمار و اطلاعات به دست آمده استان قزوین با گذار از این رکود و با حمل بیش از ۱۰ میلیون و ۴۰۰هزار تن انواع کالا در سال ۹۹ رشد ۶درصدی نسبت به سال پیش از آن داشته و امید است با تداوم این تلاش ها در جهت بهبود گردش مالی حوزه حمل و نقل شاهد فعالیت بیشتر ناوگان حمل و نقل، رونق اقتصادی و به تبع آن کاهش آثار مشکلات و مسایل این قشر باشیم.

۱۲هزار و ۳۵۶ راننده با ۱۰هزار و ۲۷۹دستگاه کامیون و تریلی در ناوگان حمل و نقل کالای جاده ای استان قزوین، کار جابه جایی بار را در جاده ها بر عهده دارند.