شناسهٔ خبر: 92441 - سرویس بنادر و دریانوردی

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان اعلام کرد:

رشد ۱۷ درصدی خروج کالاهای اساسی از بندر امام خمینی (ره) در فروردین ۱۴۰۰/ سه میلیون و ۸۰۰ هزار تن کالای اساسی موجود در بندر امام

عادل دریس مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: میزان خروج کالاهای اساسی از بندر امام(ره) در فروردین ۱۴۰۰ ، ۱۷درصد نسبت به مدت مشابه افزایش داشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عادل دریس مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان با اشاره به پهلوگیری بیش از ۲۰ فروند کشتی در بازه فروردین ماه امسال بیان داشت: بیش از یک میلیون تن انواع کالاهای اساسی به وسیله‌ ناوگان جاده‌ای و ریلی از مبدأ این مجتمع بزرگ بندری خارج شده است. 

وی با اشاره به اینکه در بخش حمل جاده‌ای بیش از ۳۷ هزار دستگاه کامیون نزدیک به یک میلیون تن کالای اساسی را به مقصد مبادی مصرف در نقاط مختلف کشور حمل کرده‌اند، گفت: این تعداد کامیون در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، رشدی ۲۱ درصدی را نشان می‌دهد. 

وی همچنین گندم، جو، ذرت، دانه روغنی، کنجاله سویا، شکر، برنج و روغن خوراکی را از عمده‌ترین کالاهای اساسی عنوان کرد و اظهار داشت: به سفارش شرکت پشتیانی امور دام کشور و شرکت بازرگانی دولتی وارد این مجتمع بزرگ بندری شده و به اقصی نقاط کشور ارسال شده است.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، دریس از نگهداری بیش از ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تن انواع کالای اساسی در اماکن مختلف مجتمع بندری خبر داد و تصریح کرد: به تدریج پس از انجام تشریفات گمرکی ترخیص و به نقاط مختلف کشور فرستاده می‌شود.