شناسهٔ خبر: 92518 - سرویس هوایی

دولت تدبیر و امید؛ پیشرو در توسعه فرودگاه‌ها

افتتاح چهار پروژه فرودگاهی دیگر تا تیرماه

بهسازی باند فرودگاه اردبیل چهار پروژه فرودگاهی دیگر تا پایان دولت تدبیر و امید، یعنی تیرماه ۱۴۰۰ به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، دولت تدبیر و امید یکی از پیشروترین دولت‌های تاریخ ایران در توسعه فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی کشور بوده است. در این دولت پروژه های فرودگاهی زیادی از جمله احداث ترمینال سلام، احداث فرودگاه ایران‌شهر، افتتاح ترمینال جدید فرودگاه لارستان، بهسازی و نوسازی ۹ فرودگاه داخلی و بین المللی با ظرفیت ۳.۵ میلیون نفر مسافر، نصب چندین سامانه کمک ناوبری از جمله سامانه های روشنایی، DVOR/DME و ILS و توسعه اپرون فرودگاه‌ها انجام شده است. همچنین گام های بلندی برای توسعه ناوبری هوایی کشور انجام شده که از آن جمله می‌توان به گسترش مسیرهای هوایی یک‌طرفه، خرید و نصب سامانه‌های راداری در کوشک‌بزم و بندرعباس و ارتقا و نوسازی سامانه‌های سوییچینگ برج‌های مراقبت فرودگاه‌های مختلف از جمله مهرآباد اشاره کرد. 

تا پایان دولت تدبیر و امید، دست‌کم ۴ پروژه فرودگاهی دیگر نیز به افتتاح خواهد رسید که در ادامه شرح این پروژه‌ها را خواهید خواند. اولین پروژه بهسازی سطوح پروازی فرودگاه اردبیل در استان اردبیل است. کل اعتبار مصوب این پروژه ۶۷۰ میلیارد تومان است که تا پایان سال ۹۹، ۷۴ درصد از این بودجه به این پروژه تخصیص داده شده و درصد پیشرفت آن ۸۹ درصد بوده است. انتظار می‌رود این پروژه تا خردادماه به بهره‌برداری برسد.

بخوانید| پيشرفت ۹۰ درصدی پروژه بهسازی باند اصلی فرودگاه شهدای اردبيل

پروژه بعدی توسعه و بهسازی اپرون و تاکسیوی‌های ارتباطی فرودگاه بندرعباس با ۱۷۰ میلیارد تومان اعتبار است که تا پایان سال ۹۹، ۴۷ درصد از اعتبار تخصیص داده شده و پیشرفت آن ۶۴ درصد بوده است. این پروژه نیز تا خردادماه به بهره‌برداری می‌رسد.

احداث ساختمان سپاه و سامانه دی‌آیسینگ فرودگاه مشهد پروژه بعدی است که با ۸۹ درصد پیشرفت فیزیکی و تخصیص ۲۳۵ میلیارد تومان اعتبار، به ترتیب در تیرماه و شهریورماه به بهره‌برداری می‌رسند. در نهایت ساختمان جنبی و آشیانه پروازی فرودگاه مهرآباد با اعتباری بالغ بر ۱۱۰ میلیارد تومان و پیشرفت فیزیکی ۹۴ درصد در خردادماه به بهره‌برداری می‌رسد.