شناسهٔ خبر: 92685 - سرویس مسکن و شهرسازی

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران خبر داد:

رفع تصرف ۲۵ هکتار از اراضی ملی به ارزش ۲۵۰۰ میلیارد تومان در شرق استان تهران

رفع تصرف در شرق استان تهران مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران از رفع تصرف ۲۵ هکتار از اراضی ملی به ارزش ۲۵۰۰ میلیارد تومان در شرق استان تهران توسط گان حفاظت اراضی و حوزه حقوقی این اداره کل خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، خلیل محبت خواه مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران  گفت : ۲۵ هکتار رفع تصرف به ارزش تقریبی ۲۵۰۰ میلیارد تومان نتیجه تلاش شبانه روزی یگان حفاظت اراضی و حوزه حقوقی اداره کل و همکارانم در حوزه شرق استان تهران است که در تعاملی خوب نیروهای قضایی و انتظامی و دادستان پرتلاش شهرستان دماوند این اتفاق افتاد.

محبت‌خواه در ادامه افزود: با تدبیر و برنامه‌ریزی منسجم و با توجه به تاکیدات وزیر راه و شهرسازی مهندس اسلامی و همچنین در اجرای احکام صادره از مراجع قضایی و دستور موکد ریاست قوه قضائیه آیت ا... رئیسی در بازدید از شرق استان طی اسفند سال ۱۳۹۹ اراضی پلاک مهم مهرآباد روز گذشته رفع تصرف  و به بیت المال اعاده شد.

وی گفت : از ابتدای سال جاری در راستای طرح نوروزی، یگان حفاظت اراضی استان تهران به صورت شبانه‌روزی فعال بوده است و تاکنون در اجرای احکام صادره له سازمان، اجرای کامل قلع و قمع و خلع ید بدون هیچگونه خسارت مالی و جانی عمل کرده است. البته رفع تصرف روز گذشته بسیار خاص و مهم بوده است که طی این عملیات حدود ۲۵ هکتار رفع تصرف از اراضی مهرآباد دماوند به قرار هر متر مربع به ارزش ۱۰ میلیون تومان و جمعا به ارزش ریالی ۲۵۰۰ میلیارد تومان آزادسازی شد.

محبت خواه اعلام کرد: یگان حفاظت اراضی اداره کل راه و شهرسازی استان تهران پس از تهیه برآوردها و نقشه‌های اطلاعاتی - عملیاتی - انتظامی و طی هماهنگی و حضور نیروهای انتظامی منطقه در تعامل  با نیروهای امنیتی، پلیس نسوان، پلیس آگاهی و شهرداری رودهن با بهره‌گیری از توان تجمیعی همه نیروها به همراه اکیپ‌های امدادی برای پیش گیری از هرگونه واقعه احتمالی عملیات روز گذشته را مدیریت و راهبری کردند و عملیاتی که ۱۲ ساعت تمام از ۶ صبح تا ۱۸ عصر به طول انجامید.

محبت خواه رفع تصرف‌های گسترده را  منوط به تعامل، یکدلی و تلاش شبانه‌روزی دانست و اظهار کرد: اگر سرمایه‌های طبیعی برای نسل‌های آینده حفظ نشود، در مقابل آیندگان شرمسار خواهیم بود و حفظ این سرمایه‌های طبیعی جوانه‌های امید را بارور کرده و سرمایه‌های اجتماعی را حفظ می‌کند. 

وی جلوگیری از هرگونه تصرف و مقابله با زمین‌خواران را خط قرمز اداره کل راه و شهرسازی تهران برشمرد و گفت: اجازه نمی‌دهیم زمین خواران به اراضی واقع در غرب، شرق، شمال و جنوب تهران تعدی کنند.

محبت خواه در پایان تصریح کرد: یکی از نکته‌های قابل‌توجه در این زمینه، "مفهوم شهروند مسئول "است. شهروندان با اطلاع‌رسانی می‌توانند جلوی اقدامات غیرقانونی را بگیرند و در این زمینه کمک شایانی به ما داشته باشند. لازم است شهروندان با مشاهده هرگونه فعالیت مشکوک و غیرقانونی در زمینه زمین‌خواری در سراسر کشور با شماره تلفن" ۱۶۵۶  سامانه اطلاع رسانی مربوط به یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن تماس گرفته  و مراتب به مراجع حافظ قانون اطلاع‌رسانی کنند.