شناسهٔ خبر: 92750 - سرویس مسکن و شهرسازی

امروز انجام گرفت

امضای تفاهمنامه همکاری شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک و سازمان ملی استاندارد

امضاءتفاهم نامه همکاری میان سازمان ملی استاندارد و شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک امروز تفاهم نامه همکاری میان سازمان ملی استاندارد و شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک امضا شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، امروز ۱۳ اردیبهشت در راستای قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد و با هدف گسترش همکاری در حوزه های علمی،فنی، پژوهشی و اجرایی تفاهمنامه همکاری میان سازمان ملی استاندارد و شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک امضا شد.

در مراسم امضای این تفاهمنامه که با حضور غلامرضا شریعتی رئیس سازمان ملی استاندارد ایران و مجید کیانپور رئیس شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک انجام شد، بر استفاده بهینه از توانایی های علمی، فنی، پژوهشی و اجرایی طرفین در ۱۵ طرح همکاری  تاکید شد که به شرح ذیل است:

- همکاری در توسعه استانداردهای ملی و تدوین و تجدیدنظر استانداردهای تخصصی در زمینه راه، ژئوتکنیک مواد و مصالح ساختمانی و مصرف بهینه انرژی، مشارکت در تدوین و تجدیدنظر استاندارد های منطقه ای و بین المللی با عضویت فعال در کمیته های فنی متناظر،

- همکاری درانجام تحقیقات به منظور تدوین و تجدید نظر استانداردها، بهبود روش هاو بومی سازی استانداردهای بین الملل، همکاری با ادارات کل استاندارد استانی با توجه به تبصره ۲ ذیل ماده ۳۴ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد در شورای استاندارد استان ها و کمیته کنترل مصالح ساختمانی در مرکز تولید، توزیع و عرضه.

- همکاری در بررسی اولویت های تدوین و تجدیدنظر استانداردهای ملی در زمینه راه، ژئوتکنیک، مواد و مصالح ساختمانی و مصرف بهینه انرژی.

- همکاری در ساماندهی نظام ارتقای دانش، مهارت و تجربه در عرصه استاندارد سازی به منظور ارتقای کیفیت و  استفاده از روش ها و فناوری های نوین در فرآیند تولید در زمینه راه، ژئوتکنیک، مواد و مصالح ساختمان و مصرف بهینه انرژی.

- همکاری در آموزش و ترویج استانداردهای ملی تخصصی در زمینه راه، ژئوتکنیک، مواد و مصالح ساختمانی و مصرف بهینه انرژی به منظور ارتقای دانش استاندارد کارکنان بنگاه های اقتصادی و افزایش توانمندی ها و مهارت های لازم.

- همکاری در برگزاری همایش همایش علمی-تخصصی با موضوع استاندارد و کیفیت در سطح کشور در حوزه های تخصصی مرتبط.

- همکاری درکنترل کیفت مواد و کالاهای صادراتی مشمول استانداردهای اجباری (در زمینه راه، ژئوتکنیک،مواد مصالح ساختمانی) به منظور فراهم نمودن امکان رقابت با کالاهای مشابه خارجی و حفظ بازارهای بین المللی براساس زوش های اجرائی سازمان. 

- همکاری در کنترل کیفت مواد و کالاهای صادراتی مشمول استانداردهای اجباری (در زمینه راه، ژئوتکنیک،مواد مصالح ساختمانی) به منظور جلوگیری از ورود کالاهای نامرغوب و حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان داخلی براساس زوش های اجرائی سازمان.

- همکاری در نظارت برحسن اجرای استانداردهای اجباری، اختیاری و کلیه محصولات و خدمات دارای پروانه کاربرد علامت استاندارد در زمینه راه، ژئوتکنیک، مواد و مصالح ساختمان و مصرف بهینه انژری براساس روش های اجرائی سازمان.

- همکاری در بازرسی بخش های دولتی و غیردولتی و کنترل کیفی و کمی مواد اولیه و کالاهای وارداتی از مرحله ساخت تا ورود کالا به کشور و محل مصرف آن بر اساس زوش های اجرایی سازمان.

- همکاری در بازرسی و نمونه‌برداری از محل‌های تولید، بسته بندی، تمرکز ،عرضه و فروش کالاها و یا خدمات مشمول استاندارد اجباری در زمینه راه، ژئوتکنیک، مواد و مصالح ساختمانی و مصزف بهینه انرژی بر اساس روش های اجرایی سازمان.

- همکاری در اندازه گیری سالانه نرخ رشد کیفیت محصولات اعم از کالا و خدمات با بهره گیری از معیارها و شاخص های معتبر و گزارش نتایج حاصل ارزیابی ها.

- همکاری در ساماندهی ساختار نظام مدیریت کیفبت واردات و صادرات کشور با هدف رفع موانع فنی در چهارچوب قوانین و مقررات مربوطه.