شناسهٔ خبر: 92896 - سرویس هواشناسی

سازمان هواشناسی در هشداری دریایی و نارنجی اعلام کرد:

رگبار و رعدوبرق، وزش بادشدید موقت، گردوخاک و احتمال تگرگ دربرخی استان‌ها / افزایش ارتفاع موج در سواحل شمالی

هشدار هواشناسی سازمان هواشناسی با صدور یک هشدار نارنجی رنگ از احتمال رگبار و رعد‌وبرق همراه با وزش باد شدید و احتمال بارش تگرگ خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سازمان هواشناسی با انتشار یک هشدار نارنجی از رگبار و رعدوبرق، وزش بادشدید موقت، گردوخاک و احتمال تگرگ در خراسان رضوی، خراسان شمالی، سمنان، تهران ، کرمان، اصفهان و فارس خبر داد.

نوع مخاطره این سامانه رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت، خیزش گردوخاک و احتمال تگرگ و منطقه اثر آن امروز شنبه ۱۸ اردیبهشت شامل خراسان رضوی، خراسان شمالی، سمنان، دامنه و ارتفاعات تهران ، کرمان و شرق اصفهان و در روز یکشنبه ۱۹ اردیبهشت شامل خراسان رضوی، نیمه جنوبی خراسان شمالی، نیمه شمالی کرمان و شمال خراسان جنوبی و  در روز دوشنبه ۲۰ اردیبهشت شامل شمال فارس، شرق اصفهان و مناطق مرکزی کرمان است. روز دوشنبه هشدار دریایی و افزایش ارتفاع موج بین یک و نیم تا دو و نیم متر در دریای خزر، مناطق ساحلی و دور از ساحل گیلان، مازندران و گلستان پیش بینی می شود.

اثر مخاطره این احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، جاری شدن روان آب موقت در مسیل‌ها، غرق شدن شناگران و قایق های کوچک و احتمال آسیب دیدن شناورهای سبک و تورهای ماهیگیری، صاعقه و برق گرفتگی در مناطق مستعد و همچنین احتمال وقوع تگرگ، وزش باد شدید موقتی و خیزش گردوخاک، شکستن درختان، احتمال آسیب به سازه‌های سست اعلام شد. 

در این زمینه سازمان هواشناسی ضمن توصیه به هموطنان بابت اجتناب در تردد و اسکان در کنار رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و چرای دام‌ها در مراتع مرتفع و مسیل‌ها به ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب، بر تحکیم سازه‌های موقت و مدنظر قرار دادن این موارد تاکید کرد.