شناسهٔ خبر: 9304 - سرویس جاده‌ای

۶ توصیه به مسافران برای تعطیلات عید فطر

ترافیک جاده ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر در آستانه پایان ماه مبارک رمضان و نزدیکی حلول ماه شوال و عید سعید فطر، اطلاعیه‌ای صادر کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر در آستانه پایان ماه مبارک رمضان و نزدیکی حلول ماه شوال و عید سعید فطر طی اطلاعیه شماره یک توصیه‌هایی به شرح ذیل را اعلام کرد:

 - با عنایت به اینکه هموطنان با پایان ماه مبارک رمضان برای سفر های تابستانه  خود اقدام خواهند کرد بنابراین توصیه می‌شود در انتخاب مقصد و زمان سفر خود به گونه‌ای عمل کنند که از طول تعطیلات دوماهه باقی مانده تابستان استفاده کرده و  مناطق گردشگری و استانهایی را انتخاب کنند که تاکنون به آن سفر نکرده اند و با توزیع زمان سفر خود به طول تابستان به خصوص در زمانهای غیر اوج سفر و به استانهای کمتر دیده شده موجبات رفاه حال خانواده خود را فراهم آورند.

- لازم به ذکر است همه استانهای کشور با تشکیل ستاد های اجرایی خدمات سفر استانی و شهرستانی امکانات، تمهیدات و برنامه های فرهنگی، رفاهی و اقامتی مناسبی را  متناسب با ظرفیت و امکانات موجود در استان برای هموطنان عزیز تا پایان تعطیلات تابستان فراهم کرده و ضروری است مسافرین و گردشگران قبل از انتخاب مقصد از کیفیت خدمات و میزان ظرفیت اقامتگاه‌ها و مسیرهای دسترسی، اطلاعات لازم  را جمع آوری کنند.

- با توجه به تعطبلات چندروزه عید سعید فطر، به هموطنان توصیه می‌شود زمان رفت و برگشت خود را به به گونه‌ای مدیریت کنند تا با ترافیک‌های ایام اوج سفر مواجه نشوند و در صورت امکان سفر رفت خود را قبل از شروع تعطیلات و یا سفر بازگشت خود را به روز های بعد از تعطیلات موکول کنند.

- به مسافران، گردشگران و زائران گرامی توصیه می شود ضمن حفظ آرامش خود در ترافیک‌های احتمالی نهایت همکاری را با پلیس راهور ناجا و ماموران راهداری بعمل آورده و از توقفهای غیرضروری در حاشیه جاده‌ها و سایر نقاط که موجب ترافیک می شود، خودداری کنند.

-به مسافران گردشگران و زائران گرامی توصیه می‌ود  قبل از سفر برای کسب اطلاعات گردشگری و یا  اعلام شکایات از خدمات سفر  با شماره ۰۹۶۲۹ و برای کسب اطلاعات راهها و وضعیت تردد در مسیر سفر با شماره ۱۴۱ و برای آگاهی از وضعیت آب هوای شهر مقصد و مسیر سفر  با شماره ۱۳۴ تماس حاصل کنند و برای سفر پیش رو برنامه ریزی لازم را صورت دهند.

-ضمنا در این اطلاعیه ستاد مرکزی از کلیه سازمانها،   نهاد ها و موسسات دولتی و بخش خصوصی و گروه‌های مردمی که در موضوع ارائه خدمات سفر مسئولیت های مختلفی را برعهده دارند  خواست تا ضمن آماده باش کامل در ارائه خدمات؛ نسبت به اطلاع رسانی و راهنمایی مسافران و زائران اقدام لازم معمول داشته  و با استقرار در اماکن و مبادی محل ازدحام هموطنان، نسبت به ارائه خدمات لازم اقدام کنند.