شناسهٔ خبر: 93190 - سرویس مسکن و شهرسازی

معاون وزیر راه و شهرسازی روز ارتباطات و روابط عمومی را تبریک گفت

ارتباط موثر با مخاطب در پرتو رسانه‌های نوين

علی نبیان مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی در پیامی هفته ارتباطات و روابط‌عمومی را به تمامی فعالان این عرصه تبریک گفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علی نبیان معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان مجری ساختما‌ن‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی در پیامی فرارسیدن ۲۷ اردیهبشت روز جهانی ارتباطات و هفته روابط عمومی را تبریک گفت. متن پيام معاون وزير راه و شهرسازی به شرح زير است:

فرآيند توليد محتوا واطلاع رساني در جهان امروز سرعتي باورنكردني دارد و ميداني به شدت رقابتي پيش روي همه قرار داده است. شايد تا همين چند سال پيش اطلاع رساني رسمي جوابگوي نيازهاي سازمان‌ها و مخاطبان بود اما امروز اين مسئله حداقل نيازهای مخاطب را تأمين مي‌كند. مخاطب به ياری فناوری‌های نوين و شبكه‌های اجتماعی حالا خود بخشی از فرآيند اطلاع‌رسانی و توليد محتواست. چنین ميدانی رويكردهای بسيار حرفه‌ای برای استفاده از فرصت‌ها و رويارويی با چالش‌ها طلب می‌كند.

ترديديی نيست كه ديگر نمی‌توان از روابط عمومی سازمان‌ها انتظار داشت يكسره حُسن و عملكرد مطلوب را بازنمايی كنند بلكه در دنيای امروز بازنمايی استادانه نقص‌ها و تأثير آن‌ها روی جامعه هدف نيز بخشی از عملكرد حرفه‌ای روابط‌عمومی است. در چنين ساختاری روابط عمومی شبكه هماهنگی در درون سازمان برای ارتباط موثر با جامعه تشكيل می‌دهد. رويكرد چنين شبكه منسجمي توليد به موقع اطلاعات درست و توزيع به هنگام آن ميان جامعه هدف با بهره‌گيری از فناوری‌های نوين ارتباطی است. بديهی است ميزان موفقيت اين رويكرد به شناسايی درست نياز مخاطب، سرعت عمل و آشنايي به ابزارهای ارتباطی است كه جامعه هدف از آن استفاده می‌كند. نمی‌توان در عصر ارتباطات مدرن زندگي كرد و همچنان به شيوه‌های سنتی ارتباطات متكی بود.

مديران ارشد سازمان‌ها بايد بپذيرند كه ارتباط مطلوب با جامعه در پرتو ياری رسانه‌ها و اطلاع‌رسانی به هنگام به مخاطبان ايجاد می‌شود. پذيرفتن تغييرات در جهان رسانه‌ها و احترام گذاشتن به درك مخاطب افق‌های روشن‌تری پيش‌روی سازمان‌ها و مخاطبان قرار خواهد داد.

اينجانب ضمن تبريك روز ارتباطات به همه فعالان عرصه اطلاع رساني و روابط عمومي اميدوارم الزامات فعاليت‌هاي حرفه‌اي رسانه‌اي بيش از پيش در همه سازمان‌ها حاكم شود. نتيجه چنين رويكردي بي‌شك بهبود فرآيند انجام كار در همه امور خواهد بود.