شناسهٔ خبر: 93269 - سرویس استان‌ها

معاون وزیر راه وشهرسازی:

بزرگراه اهر- تبریز تا پایان تابستان تکمیل می‌شود

IMG_1786.JPG مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با اعلام اینکه ۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای تسریع در تکمیل بزرگراه اهر- تبریز تخصیص می‌یابد از بهره‌برداری کامل این بزرگراه تا پایان تابستان امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی( آذربایجان‌شرقی)، خیرالله خادمی در بازدید رئیس و اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از پروژه های راهسازی شهرستان اهر از تعیین ردیف بودجه آزادراه اهر- مرز جمهوری آذربایجان (باکو) در لایحه بودجه ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: اجرای این آزادراه روابط اقتصادی با کشور آذربایجان را تسهیل می کند.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور اظهار کرد: اتصال آذربایجان‌شرقی به جمهوری آذربایجان به لحاظ مراودات اقتصادی، زمینه رونق اقتصادی، اشتغال و توسعه صادرات این استان را فراهم می کند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: بخش عمده‌ای از پروژه بزرگراه اهر- تبریز اجرا شده و بخش باقی‌مانده نیز در ۲ نقطه در حال احداث است که با همت این عزیزان در ماه‌های آتی به پایان می‌رسد.

محمدرضا رضایی کوچی افزود: طبق توافقاتی که با وزارت راه و شهرسازی و سازمان برنامه و بودجه انجام شده است برای تکمیل پروژه بزرگراه اهر- تبریز و تقاطع‌های این طرح اعتبار مورد نیاز تزریق می‌شود.

احمد محرم‌زاده نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی نیز اختصاص اعتبار برای تکمیل کمربندی شرقی اهر را خواستار شد و افزود: به دلیل تکمیل نشدن این طرح، بار ترافیکی سنگینی را در داخل شهر اهر شاهد هستیم، از این‌رو تکمیل کمربندی شرقی برای کاهش بار ترافیکی جزو مطالبات مردم این شهر است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان نیز اظهارداشت: حدود ۴۰ کیلومتر از این بزرگراه از سال ۱۳۸۶ تا سال ۹۷ زیر بار ترافیک رفته بود و از سال ۹۷ تا کنون بیش از ۴۰ کیلومتر به آن اضافه شده و هم اکنون به ۸۴ کیلومتر رسیده است.

وی افزود : حدود ۴ کیلومتر از قطعه ۲ باقی مانده است که در جریان بازدید امروز معاون وزیر و اعضای کمیسیون عمران مجلس شاهد فعالیت ماشین آلات و همچنین آسفالت قسمتی از پروژه بودیم .

معاون وزیر و اعضای کمیسیون عمران مجلس در سفر یکروزه به شهرستان اهر از قطعه اول بزرگراه اهرمشکین شهر و کمربندی این شهرستان نیز بازدید بعمل آوردند