شناسهٔ خبر: 93340 - سرویس مسکن و شهرسازی

معاون وزیر راه و شهرسازی:

دولت از سازندگان دارای صلاحیت در اجرای پروژه‌های بازآفرینی حمایت می‌کند/نوسازی و بازآفرینی محله همت‌آباد اصفهان طرحی موفق در حوزه بازآفرینی است

مهدی عبوری مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در مراسم افتتاح فاز اول پروژه مسکن محله همت‌آباد اصفهان آن پروژه را الگویی موفق در حوزه بازآفرینی برشمرد و اعلام کرد: زمین ۱۵ هزار متر دیگر در کنار ساختمان‌های جدید تامین شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، فاز اول پروژه مسکن محله همت‌آباد اصفهان با الگویی موفق در حوزه بازآفرینی شهری، امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد.

مهدی عبوری معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در آئین افتتاح فاز اول پروژه نوسازی و بازآفرینی محله همت‌آباد که با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، پروژه همت‌آباد را یکی از پروژه‌های موفق بازآفرینی در سطح کشور دانست و گفت: اهالی این محله انصافاً همت کردند و با اعتمادی که به اعضای تعاونی غدیر داشتند، ۲۴ واحد در فاز یک پروژه به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: چند آیتم در این مجموعه مورد توجه راه و شهرسازی قرار گرفت که از جمله می‌توان به برگشت کیفیت زندگی با محوریت توسعه محله اشاره کرد؛ تجمیع ۲۳ واحد نامرغوب و تبدیل به ۷۲ واحد مسکونی با کیفیت، با همت راه و شهرسازی و شهرداری اصفهان میسر شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: با پیگیری وزیر راه و شهرسازی و مصوبه اخیر هیأت وزیران، تسهیلات تبصره‌ای در بافت‌های ناکارآمد افزایش یافت که در پروژه همت‌آباد نیز محقق شد. براین اساس تسهیلات تبصره‌ای که پیش‌تر ۶۰ میلیون تومان بود به ۱۲۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

مدیر عامل شرکت بازآفرینی شهری ایران، افزود: اگر سازنده دارای صلاحیت ماده چهار از مجموعه بازآفرینی شهری ایران باشد ۳۰۰ میلیون تومان بابت ساخت هر واحد مسکونی تسهیلات دریافت میکند همچنین افزایش سقف ودیعه مسکن از ۲۰ میلیون تومان به ۶۰ میلیون تومان رسیده است که ۸۰ درصد هزینه این واحدهای مسکونی از سوی دولت تضمین و از طریق بانک مسکن عرضه می‌شود.

وی به تأمین ۱۵ هزار متر زمین جدید در کنار ساختمان‌های جدید اشاره و خاطرنشان کرد: با دستور ویژه وزیر راه و شهرسازی و اجرای این طرح، تعاونی‌ها و دفاتر تسهیل‌گری برای ساخت مجموعه‌های دیگر دغدغه زمین نخواهند داشت.