شناسهٔ خبر: 93358 - سرویس مسکن و شهرسازی

وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

اهتمام وزارت راه و شهرسازی بر همراهی پژوهش و نیاز جامعه

محمد اسلامی با حضور وزیر راه و شهرسازی، دفتر منطقه‌ای مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی به همراه مجموعه تحقیقاتی و آزمایشگاه تخصصی و آسفالت این مرکز افتتاح شد

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در مراسم افتتاح آزمایشگاه قیر و آسفالت مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی استان اصفهان اظهار داشت: یکی از نیازهای همیشگی توسعه همراه کردن پژوهش و کابردی بودن آن برای نیازهای جامعه است که وزارت راه و شهرسازی به این موضوع اهتمام ویژه دارد.

وی افزود: با همین رویکرد برای راه اندازی آزمایشگاه جامع قیر، آسفالت و بتن با سرمایه‌گذاری مشترک تصمیم گیری کردیم، امروز افتتاح این آزمایشگاه آغاز حرکت است و دستورکارهای گوناگون و پروژه‌ها باید پیوست اجرایی داشته باشد.

وزیر راه و شهرسازی ‌ادامه داد: از امروز پروژه‌ها و پژوهش‌های دانشگاهی از ظرفیت این آزمایشگاه استفاده می‌کنند و هیأت علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی پژوهش‌های فناورانه خود را انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه دانشگاه صنعتی اصفهان یکی از مفاخر علمی کشور است که دارای اساتید برجسته و محیط مجهز بوده ابراز داشت: بخشی از این دانشگاه که قدمت ۳۰ ساله در تأثیرگذاری فناوری کشور دارد با همراهی ریاست دانشگاه آزمایشگاه تخصصی برای اهدافی که تعریف شده مؤثر واقع شود.

اسلامی افزود: دانشگاه‌ها و پژوهشکده‌هایی که در دانشگاه صنعتی وجود دارد در حوزه‌های دریایی، آی تی و در بخش عمران پیشرو بودند. از این رو تلاش کردیم رویکرد وزارت راه و شهرسازی را از یک وزارتخانه بی میل به پژوهش فناوری و دانشگاه تغییر داده و به یک دستگاه پر میل برای ارتباط با فناوری و بروز رسانی فرآیندها تبدیل نماییم تا سریع‌تر مسیر توسعه را طی کنیم.

وی گفت: دانشگاه صنعتی در حوزه صنعت ریلی هم می‌تواند ایفای نقش کند از این رو دعوت می‌کنیم دانشگاه و مؤسسات دستاوردهای خود را در این زمینه نیز ارائه کنند.

گفتنی است: براساس تفاهم نامه امضا شده میان رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان و رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، ضمن ایجاد دفتر منطقه‌ای مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در محل دانشگاه صنعتی اصفهان، مرکز تحقیقات و آزمایشگاه تخصصی قیر و آسفالت نیز در این دانشگاه ایجاد شد.

بهره‌مندی از ظرفیت‌های فاخر علمی، و توانمندی‌های محققان و اعضای هیئت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان، ارتقا قابل توجه کیفیت قیر، آسفالت و رویه‌های جاده‌ها و نیز بهره‌گیری از فناوری‌های نوین به منظور طراحی بهینه و افزایش طول عمر راه‌ها از اهداف ایجاد این آزمایشگاه است.

با انتقال تجهیزات آزمایشگاهی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی به دانشگاه صنعتی اصفهان و استقرار آنها در این مجموعه، خدمات آزمایشگاهی، آموزشی و پژوهشی به داخل و خارج از این دانشگاه و زمینه بهره‌گیری از ظرفیت‌های علمی دانشگاه صنعتی اصفهان به منظور پوشش منطقه جنوب کشور فراهم شد.

 در حاشیه بازدید وزیر راه و شهرسازی از پروژه‌های دانشگاه صنعتی اصفهان، آزمایشگاه جامع قیر، آسفالت و بتن نیز افتتاح شد.