شناسهٔ خبر: 93479 - سرویس استان‌ها

مانور جاده‌ای "روز جهانی ایمنی راه" در همدان

مسعود رستمی معاون راهداری استان همدان همزمان با روز جهانی ایمنی راه، مانوری با حضور گروه‌های خدمات رسان و امداد رسان جاده‌ای استان همدان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی همدان، در این مراسم که با حضور نیرو‌های راهداری، پلیس راه، امداد جاده‌ای، هلال احمر و اورژانس که در ایجاد این ایمنی نقش دارند، برگزار شد، شرکت کنندگان توان و آمادگی خود را در راستای ارتقاء امنیت در جاده‌ها به نمایش گذاشتند.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان در این مانور با اشاره به اینکه همه راه‌های این استان مجهز به حفاظ میانی، گاردریل، شیب شیروانی، چراغ چشمک زن و دوربین‌های هوشمند است، گفت: طرح راهداری محوری در راه‌های شریانی استان شامل تعریض شانه، اصلاح و تسطیح شیب شیروانی و حریم، روکش آسفالت و لکه گیری، تابلو گذاری، خط کشی و ... در جاده‌های استان همدان در حال اجرا است.

مسعود رستمی افزود: پس از راه‌های شریانی که اولویت ما هستند به رفع مشکلات راه‌های اصلی، فرعی و روستایی خواهیم پرداخت.

رئیس پلیس راه استان همدان نیز گفت: در دو ماه اخیرتصادف‌های منجر به فوت که دلیلش واژگونی بوده، افزایش داشته که نشان می‌دهد سرعت مطمئنه رعایت نشده است.

سرهنگ عزیزی افزود: بیشتر این تصادف‌ها در جاده‌های فرعی به اصلی و روستایی رخ داده و نشان دهنده نقص فنی موتورسیکلت یا تمرکز نداشتن راننده و استفاده نکردن از کلاه ایمنی بوده است.