شناسهٔ خبر: 93556 - سرویس استان‌ها

رئیس اداره راه روستایی استان زنجان خبر داد؛

پیشرفت ۴۰ درصدی عملیات خاکی مسیر نوکیان به سمت جاده خلخال- ماسوله

راه روستایی- نوکیان رئیس اداره راه روستایی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان گفت: راه ارتباطی منشعب از مسیر روستایی نوکیان به بالا کوه به سمت جاده خلخال- ماسوله جمعاً ۱۴ کیلومتر است که ۵ کیلومتر آن در این استان واقع‌شده و عملیات خاکی آن ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی(زنجان)، رسول آدمی رئیس اداره راه روستایی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان گفت: راه ارتباطی منشعب از مسیر روستایی نوکیان به بالا کوه به سمت جاده خلخال- ماسوله جمعاً ۱۴ کیلومتر است که ۵ کیلومتر آن در این استان واقع‌شده و عملیات خاکی آن ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

 آدمی افزود: ۹ کیلومتر از این مسیر در استان اردبیل واقع‌ شده و راه ارتباطی سه استان زنجان- اردبیل و گیلان است که احداث آن تردد بین سه استان را تسهیل خواهد کرد.

وی تصریح کرد: با احداث این راه ارتباطی از مسیر روستایی نوکیان به بالا کوه به سمت جاده خلخال – ماسوله طول سفر مسیر زنجان – جاده تهم چورزق به سمت ماسوله از ۲۴۵ کیلومتر به ۱۳۴ کیلومتر تقلیل می‌یابد و همچنین طول سفر و دسترسی به مناطق شرقی استان اردبیل و مناطق غربی استان گیلان نیز تسهیل خواهد شد.

رئیس اداره راه روستایی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان بیان داشت: قرارداد احداث بخشی از مسیر که در حوزه استحفاظی استان زنجان واقع‌شده به مبلغ ۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان منعقد شده و پیمانکار منتخب پروژه عملیات اجرایی را آغاز کرده است که امیدواریم با مساعدت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و تقویت و تخصیص اعتبارات لازم در سال ۱۴۰۰ پروژه تکمیل و قابل بهره‌برداری شود.