شناسهٔ خبر: 93590 - سرویس استان‌ها

لکه گیری افزون بر ۴ هزار متر مربع از محورهای جنوب استان سیستان و بلوچستان

عبدالرحمن نارویی.jpg معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان سیستان و بلوچستان از لکه گیری چهار هزار و ۵۰ متر مربع از محورهای مواصلاتی حوزه استحفاظی جنوب این استان در قالب طرح راهداری محوری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(ایرانشهر)، عبدالرحمن نارویی اظهار داشت: طرح راهداری محوری با هدف تسریع در پیشبرد اقدامات حوزه راهداری از اردیبهشت ماه امسال به مدت ۲ ماه همزمان با سراسر کشور در محدوده تحت پوشش این اداره کل اجرایی شده است.
وی ادامه داد: در قالب این طرح مهم راهداری اقداماتی نظیر درزگیری، لکه گیری، حذف چاله و خرابی آسفالت، تسطیح حریم و اصلاح شیب شیروانی راه‌ها، پاکسازی شانه و حاشیه راه، شانه سازی یا تعریض شانه و اصلاح افتادگی شانه راه مورد توجه قرار گرفته است که تا با اجرای آنها شاهد افزایش ضریب ایمنی راه‌ها و کاهش تصادفات باشیم.
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان سیستان و بلوچستان اجرای مجدد خط کشی ها، تنقیه پل‌ها و اصلاح و پاکسازی دستکها و دیوارهای هدایت آب و رادیه و بریدها، تعمیر و بازسازی درزهای انبساط و نرده پل‌ها، تعمیر و اصلاح سیستم روشنایی نقطه‌ای و طولی و تونل ها و تعمیر و اصلاح سیستم روشنایی نقطه ای را از فعالیت های دیگر این طرح عنوان کرد.
وی ادامه داد: در این راستا راهداران این اداره کل علاوه بر لکه گیری ۴۰۵۰ متر مربع از محورهای تحت پوشش اقدام به تسطیح ۲۵۶۶ متر از حریم راه و اصلاح شیب شیروانی راه ها، اصلاح و تعمیر و رنگ آمیزی پایه تابلوها و تجهیزات روشنایی و حذف تابلوهای نادرست به طول ۳۳۹۰ متر و ۱۳۹ کیلومتر شانه سازی و اصلاح افتادگی شانه راه ها کردند.
نارویی تکمیل و احیای خط کشی محورهای مواصلاتی به‌طول ۱۲۰ کیلومتر، تعمیر و اصلاح سیستم روشنایی نقطه ای، طولی و تونلها به‌طول سه کیلومتر ریزش برداری افزون بر ۳۱۰۰ متر مکعب از راه ها را از دیگر فعالیت های شاخص راهداران این اداره کل در محورهای مواصلاتی جنوب سیستان و بلوچستان در قالب طرح راهداری محوری عنوان کرد.