شناسهٔ خبر: 93613 - سرویس استان‌ها

با حضور قائم مقام رئیس سازمان راهداری صورت پذیرفت؛

برگزاری نشست هماهنگی و پیگیری پروژه های راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی

نشست پروژه های راهداری خراسان جنوب ی- خردادماه.jpg نشست هماهنگی و پیگیری اعتبارات ملی، پروژه های راهداری و حمل و نقل خراسان جنوبی با حضور مدیرکل استان در دفتر قائم مقام ریاست سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشو برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(خراسان جنوبی)، نشست هماهنگی و پیگیری اعتبارات ملی، پروژه های راهداری و حمل و نقل خراسان جنوبی با حضور مدیرکل استان در دفتر قائم مقام ریاست سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور برگزار شد.

در این جلسه جلال زاده مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی ضمن ارائه عملکرد حوزه راهداری گفت: تکمیل و بهره برداری از برخی پروژه های راهداری نیازمند تامین و تخصیص اعتبارات ملی است. 

وی در ادامه به  مطالبات پیمانکاران راه روستایی اشاره کرد و افزود: در این خصوص رایزنی صورت گرفت.

همچنین محمد فرهادی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ضمن تاکید بر پرداخت هر چه سریعتر مطالبات پیمانکاران راه روستایی گفت: بازسازی و نوسازی ماشین آلات راهداری با تامین اعتبار(ملی و مشارکت اعتبارات استانی) لازم و ضروریست.

 مقبلی معاون راه های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نیز ضمن مطلوب شمردن انجام عملیات توسعه و احداث راه‌های روستایی در خراسان جنوبی، خواستار نگاه ویژه در اختصاص اعتبار لازم در این مقوله شد.

 مهریاری مدیرکل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین آلات سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای نیز ضمن گزارش اعتبارات اختصاص یافته در رابطه با ماشین آلات استان و مطلوب دانستن عملیات ترمیم و تسطیح خسارات وارده در مواقع بحران در سطح استان خواستار پیگیری تخصیص اعتبار ویژه از سوی نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی شد.

فرامرز مداح قائم مقام سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای نیز به موضوع نگهداری راه ها به عنوان اولویت اصلی در حوزه راهداری اشاره نمود و گفت: انجام عملیات پسکرانه به معنی انتقال برخی رویه ها و تشریفات مربوط به صدور مجوزهای لازم برای صادرات از جمله صادرات سوخت به پس کرانه مرز همانند پایانه مرزی ماهیرود، از مواردی است که سازمان در حال پیگیری آن است که تحقق آن موجب کاهش ازدحام در پایانه های مرزی و عواقب و خطرات ناشی از آن بالاخص در بحث ناوگان سوختی صادراتی و همچنین رونق پسکرانه های و فرصت های سرمایه گذاری در این نقاط خواهد شد.

 در پایان مقرر شد موارد مطرح شده در جلسه را اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان پیگیری کند.