شناسهٔ خبر: 93794 - سرویس هواشناسی

کارشناس هواشناسی گزارش داد:

جوی آرام و آسمان صاف از امروز تا پایان هفته در بیشتر مناطق کشور

هواشناسی- وضعیت هوا کارشناس هواشناسی برای بیشتر مناطق کشور جوی آرام و آسمان صاف را از امروز تا پایان هفته پیش بینی کرد.

کبری رفیعی؛ کارشناس هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، پیش بینی وضعیت هوای کشور را در ساعات و روزهای آتی این گونه بیان کرد: امروز تا پایان هفته در بیشتر مناطق کشور جوی آرام و آسمان صاف خواهد بود.

وی ادامه داد: دمای هوا در استان های ساحلی خزر و اردبیل بین ۶ تا ۱۰ درجه کاهش پیدا می کند. همچنین روز سه شنبه در اردبیل و روز چهارشنبه در سواحل دریای خرز بین ۵ تا ۸ درجه افزایش دما خواهیم داشت.

کارشناس هواشناسی اضافه کرد: روز پنج شنبه در سواحل دریای خزر  و اردبیل کاهش دما بین ۵ تا ۸ درجه پیش بینی می‌شود و هوای گرم تا پایان هفته در سایر مناطق کشور تداوم خواهد داشت.

رفیعی اشاره کرد: امروز و فردا در مناطق استان‌های ساحلی خزر بارش خفیف باران پیش بینی می‌شود و در ارتقاعات رگبار پراکنده خواهیم داشت.

کارشناس هواشناسی اظهار داشت: امروز و فردا در شرق کشور به ویژه در منطقه زابل و شرق کرمان و از امروز تا پنج‌شنبه در استان خوزستان افزایش سرعت وزش باد پیش بینی می‌شود که احتمال خیزش گرد و خاک را به همراه خواهد داشت، این شرایط جوی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه برای مناطق شمال غرب و غرب کشور نیز پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: امروز دریای خزر مواج خواهد بود و از امروز تا پنج شنبه مناطق شمالی و مرکزی خلیج فارس و شرق دریای عمان مواج و متلاطم است.

کارشناس هواشناسی توضیح داد: در تهران امروز آسمان صاف و در بعدازظهر کمی ابری خواهد بود، در بعضی ساعات وزش باد پیش بینی می شود و حداکثر دما در تهران به ۳۶ درجه به بالای صفر می‌رسد. حداقل دما در مهرآباد ۲۴ درجه بالای صفر پیش بینی می‌شود و برای فردا هم همین حداقل دما را خواهیم داشت.

وی در پایان تشریح کرد: خنک‌ترین مراکز استان به ترتیب شهرکرد با دمای حداقل ۵ درجه بالای صفر، زنجان و همدان ۹ درجه بالای صفر و سنندج و ارومیه ۱۱ درجه بالای صفر هستند، گرم‌ترین مراکز استان هم به ترتیب اهواز ۴۷ درجه و قم ۴۲ درجه بالای صفر خواهد بود.