شناسهٔ خبر: 93838 - سرویس جاده‌ای

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد اعلام کرد:‌

تخصیص ۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای طرح "راهداری محوری" در استان یزد/ انجام بیش از ۷۸ هزار مترمربع لکه‌گیری در این طرح

علی علیخانی مدیر کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان یزد گفت: اعتبار اجرای طرح راهداری محوری ۴۰ ميليارد تومان بوده كه تاكنون ۸ ميليارد تومان هزينه شده است.

علی علیخانی، مدیر کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان یزد در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: طرح راهداری محوری از اول ارديبهشت ماه ۱۴۰۰ شروع شده و تا پايان خردادماه ادامه دارد.

وی افزود: هدف از اجرای طرح برطرف كردن مشكلات و ارتقا ايمنی محورهای شريانی نائين–كرمان و يزد–شيراز در مدتی كوتاه با بسيج امكانات چند شهرستان است.

علیخانی ادامه داد: در این طرح ۷ دستگاه لودر، ۸ دستگاه گريدر، ۶ دستگاه غلطک، یک دستگاه قيرپاش، ۴ دستگاه آبپاش و ۱۰ اكيپ ۳ نفره راهداری با كاميونت،‌تجهيزات، ماشين‌آلات و نيروی انسانی اختصاص داده شده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان یزد اضافه کرد: اعتبار تخصیص داده شده به این طرح ۴۰ ميليارد تومان بوده كه تاكنون ۸ ميليارد تومان آن هزينه شده است.

وی در پایان گفت: اهم فعالیت‌های راهداری استان در جهت اجرای این طرح ۷۸ هزار و ۴۳۲ متر مربع لکه گیری و حذف چاله و خرابی آسفالت، ۱۹ هزار متر درزگیری، ۴۲ هزار و ۷۲۰ متر تسطیح حریم راه و اصلاح شیب شیروانی راه ها، ۱۵ هزار و ۳۰۱ کیلومتر پاکسازی شانه و حاشیه راه، ۲۶ هزار و ۸۰۰ متر شانه سازی یا تعزیض شانه و اصلاح افتادگی شانه راه، هزار و ۹۷۰ مورد اصلاح، تعمیر و رنگ آمیزی پایه تابلوها و تجهیزات روشنایی منصوبه و حذف تابلوهای نادرست و غیرضروری، ۲۴ مورد اصلاح و تخلیه قنوها و تخلیه مصالح از حاشیه و کنار راه یا پشت دیوارهای حائل، ۳۶ کیلومتر تکمیل و احیای خط کشی ها با اولویت خطوط میانی، ۱۱۱ مورد تنقیه پل ها و اصلاح و پاکسازی دستکها و دیوارهای هدایت آب و رادیه و بریدها، ۹ کیلومتر تعمیر و اصلاح سیستم روشنایی نقطه ای و طولی و تونل ها، ۳ مورد تعمیر و اصلاح سیستم روشنایی نقطه ای، ۲۰ مورد تعمیر و نگهداری علائم ترافیکی برقی و سولار، هزار و ۶۰ مورد نصب تابلوی اخطاری و انتظامی، ۳ هزار و ۵۵ مورد شستشوی علائم، ۵ هزار و ۶۳۰ کیلوگرم تعمیر و مرمت گاردریل، ۳ هزار و ۴۶۰ کیلوگرم نصب گاردریل، ۳۴ مورد ایجاد هره خاکی، ۳ مورد آشکارسازی دماغه ها، ۷۰۰ متر حذف گاردریل پس از اجرای شیب شیروانی و ۳۰۰۰ متر بوته کنی است.