شناسهٔ خبر: 93903 - سرویس استان‌ها

معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی خبرداد:

تکمیل ۱۱ کیلومتر باند دوم محور پارس آباد

بازدید معاون محترم وزیر - اردبیل معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی از تکمیل و اتمام ۱۱ کیلومتر از باند دوم از سمت محور پارس آباد – سربند تا پایان مرداد ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (استان اردبیل)، امیرمحمود غفاری معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی و هیئت همراه در بازدید از باند دوم محور پارس آباد – سربند که با حضور نماینده مردم شهرستان های پارس آباد، بیله سوار و اصلاندوز در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه و فرماندار شهرستان پارس آباد و مدیرکل راه و شهرسازی استان انجام گرفت،؟ گفت: طی بازدیدی که از محورهای مواصلاتی شمال استان اردبیل داشتیم چندین جلسه را با حضور مدیرکل راه و شهرسازی استان، پیمانکاران پروژه ها و عوامل اجرایی برگزار کرده و سعی کردیم با بررسی موضوعات مطرح شده در خصوص پروژه ها آسیب شناسی کنیم.

وی گفت: محور پارس آباد به سربند بطول۲۰ کیلومتر است که ۱۱ کیلومتر از باند دوم محور پارس آباد – سربند با قولی که داده شد تا پایان مرداد ماه سال جاری عملیاتی شده و به اتمام می‌رسد که البته اتمام این کار نیازمند  یکسری اقدامات است که انجام خواهیم داد. 

غفاری افزود: در بازدیدهای روز نخست در سفر به استان اردبیل مقرر شد یک ستادی را در وزارتخانه مخصوص محورهای این منطقه تشکیل دهیم و امورات و کارها را تا به سرانجام رسیدن در این ستاد پیگیری و به اتمام برسانیم.

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی ادامه داد: ما در سال گذشته با یکسری مجموعه اتفاقاتی روبرو شدیم که به نوعی غیر قابل پیش بینی بود یعنی اگر تورم متوسط را حساب کنیم ما در بحث مصالح ساختمانی علی الخصوص در مصالح جاده ای که قیر در آن بحث مهمی بود با تورم نزدیک ۳۰۰ درصدی روبرو شدیم و از طرفی در بحث های نقدینگی هم تحت فشار بودیم ولی با همه این مسائل واقعا همه تلاشمان را برای اجرای پروژه ها در سطح کشور انجام دادیم.   

وی گفت: به صورت طبیعی در همه پروژه ها بحث های بدهکاری و طلب کاری بین کارفرما و پیمانکار وجود دارد اینجا هم در محل پروژه با پیمانکار صحبت کردیم و مقرر شد در سطحی که امکان دارد در تزریق بودجه این محور اقدام شود و از سایر ابزار و امکانات برای تسویه بدهی به پیمانکار استفاده و مبلغش را در قالب تهاتر اقدام و عملیاتی کنیم و بحث استفاده از ماده ۵۶ که همان فاینانس داخلی است در خصوص این پروژه استفاده کنیم .

محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل نیز در این بازدیدها ضمن ارائه گزارشی از روند اجرای پروژه ها خواستار تزریق منابع مورد نیاز جهت تسریع در روند اجرای پروژه ها و پرداخت معوقات پیمانکاران شد و افزود: به حول و قوه الهی با پیگیری های مستمر استاندار اردبیل، رئیس سازمان برنامه و بودجه استان و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی در حال حاضر در تمامی محورهای مواصلاتی استان اردبیل نهضت توسعه بزرگراه ها با تمام جدیت، تلاش همکاران و پیمانکاران با وجود شرایط کرونایی در حال انجام است.  

لازم به ذکر است در سفر امروز معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزیر راه و شهرسازی و هیئت همراه به استان اردبیل که با همراهی مدیرکل راه و شهرسازی استان و مدیران و مسئولین شهرستان‌ها انجام گرفت از پروژه‌های احداث باند دوم سه راهی رضی - امیر کندی، پروژه احداث باند دوم ورودی شهرستان گرمی، پروژه احداث باند دوم گرمی - بیله سوار ، پروژه احداث باند دوم پارس آباد - سربند و پروژه احداث باند دوم اردبیل - مشکین شهر بازدید بعمل آمد.