شناسهٔ خبر: 93942 - سرویس استان‌ها

معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی:

با یک کار جهادی ۳۰ کیلومتر از محور اردبیل - سرچم در سال جاری به اتمام می رسد/ در راه آهن اردبیل به معنای واقعی جهش تولید اتفاق افتاده است

بازدید معاون وزیر راه آهن - محور اردبیل سرچم معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی گفت: با یک کارجهادی ۳۰ کیلومتر از محور اردبیل - سرچم تا پایان فصل کاری امسال تکمیل و آماده بهره برداری می شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ( استان اردبیل)، امیرمحمود محمود غفاری معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی و هیئت همراه در دومین روز از سفر خود به استان اردبیل در ادامه بازدید از محورهای مواصلاتی استان در بازدید از پروژه احداث باند دوم محور اردبیل - سرچم که با حضور استاندار اردبیل و مدیرکل راه و شهرسازی استان و جمعی از مدیران و مسئولات شهرستان با اعلام این مطلب اظهار کرد: محور فوق العاده مهم اردبیل - سرچم را با همراهی استاندار اردبیل بازدید کردیم. این محور از بار ترافیکی بالایی برخوردار است و به لحاظ مواصلاتی بودن آن با آزادراه زنجان - تهران، برای اردبیل اهمیت راهبردی دارد.

وی گفت: خوشبختانه با پیگیری هایی که استاندار اردبیل کردند و حمایت های ویژه ای که مهندس اسلامی وزیر راه و شهرسازی داشتند، پیشرفت این پروژه امروز با چندماه پیش کاملا متفاوت بوده در این بازدید  کار بسیار امیدوارانه در حال پیشرفت است.

غفاری به تسریع در عملیات اجرایی پروژه در فصل کاری اشاره کرد و افزود: بخاطر اینکه استان اردبیل منطقه سردسیر هست و فصل کاری کم است، مقرر شد پیمانکاران پروژه با یک کار جهادی ۳۰ کیلومتر از محور اردبیل به سرچم را تا پایان فصل کاری امسال تکمیل و آماده بهره برداری نمایند.

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی گفت: اعتبارات مناسبی در بودجه سال ۱۴۰۰ برای این پروژه دیده شده است که خوشبختانه اقدامات در شرف حصول نتیجه است و امیدواریم بتوانیم از سایر ابزارهای تامین مالی از جمله بحث ماده ۵۶ نیز استفاده حداکثری را در خصوص این پروژه اعمال کنیم.

وی افزود: تصمیم گرفتیم ستادی را در وزارتخانه مخصوص استان اردبیل تشکیل بدهیم که در این ستاد هفتگی، همه پروژه ها رصد شده تا رفع موانع شود. زیرا که در سال مانع زدایی هستیم و امیدواریم موانعی که هست را برطرف کنیم.

غفاری در ادامه به حمایت وزیر راه و شهرسازی و استاندار اردبیل اشاره کرد و گفت: خوشبختانه اردبیل از حمایت بالایی برخوردار است با وجود حمایت وزیر و دارا بودن اردبیل از یک استاندار فعال و علاقمند و پیگیری های مستمر مدیرکل راه و شهرسازی استان، ما را امیدوارتر می کند تا کارها را به نتیجه مطلوب برسانیم. مسایل مالی نیز رفع شده است و به زودی با جبران وقفه ۸ ماهه، به امید خدا اگرچه برنامه ای ۴ ساله است اما امیدواریم زودتر از آنچه که هست بتوانیم به انجام برسانیم.

در راه آهن اردبیل به معنای واقعی جهش تولید اتفاق افتاده است

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی در ادامه بازدیدها از پروژه راه آهن اردبیل – میانه نیز بازدید و در خصوص پیشرفت این پروژه اظهار امیدواری کرد و گفت: در این سفر دو روزه از راه آهن اردبیل نیز بازدید به عمل آمد که خوشبختانه در این مسیر به معنای واقعی جهش تولید اتفاق افتاده است.

وی افزود: با پیگیری های فوق العاده ای که استاندار داشتند و حمایت ویژه مقام عالی وزارت  و رییس جمهور از این پروژه کردند ، این پروژه با تمامی پروژه های عادی که در کشور در حوزه راه آهن در دست احداث است، رتبه اول را به لحاظ پشتیبانی و پیشرفت داشته و پیشرفت راضی کننده و پیش از آنچه تصور می شد دارد.

غفاری گفت: ایستگاه ها در مرحله پایانی هستند. امیدواریم کار زیرسازی نیز در ظرف دو ماه آینده به نتیجه قطعی برسد. البته یکی دو گلوگاه دارند که از دست افراد خارج بوده و به لحاظ شرایط ویژه توپوگرافی که وجود داشته ولی به لطف خدا توانسته اند به پیش ببرند.

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی ضمن امیدواری از پیشرفت راه آهن اردبیل افزود: ما امیدواریم این پروژه را در کوتاه زمان ممکن در سال جاری به اتمام برسانیم. حمایتی که از این پروژه شده حمایت ویژه ای بوده و آقای رییس جمهور دستوردیگری دادند تا به لحاظ نقدینگی کمک شود.

وی تاکید کرد: یک برنامه فشرده تری نیز تنظیم خواهد شد تا با حمایت و پشتیبانی استاندار و وزیر راه و شهرسازی با یک پیگیری قبل از پایان یافتن دولت مجددا یک نقدینگی فوق العاده ای برای این پروژه جذب شود. به این شکل و به معنای واقعی شعار سال گذشته بنام جهش تولید در این پروژه اتفاق افتاده و امیدواریم به زودی استان اردبیل نیز به شبکه سراسری حمل و نقل ریلی کشور متصل شود.