شناسهٔ خبر: 93963 - سرویس استان‌ها

تعیین مقصد کالاهای اساسی از سوی صاحبان کالا بر اساس اولویت بندی

برگزاری جلسه بررسی روند بارگیری کالا در پایانه بار بندر امام خمینی(ره) مدیرکل دفتر حمل‌ونقل کالای سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از «خط آزاد» کردن فرآیند بارگیری کالای اساسی در بندر امام خمینی(ره) برای به حداقل رساندن این فرآیند خبر داد و گفت: تعیین مقصد کالاهای اساسی از سوی صاحبان کالا بر اساس اولویت بندی انجام می شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(خوزستان)، غلامحسین دغاغله در جلسه بررسی چگونگی حمل کالای اساسی از بندر امام خمینی(ره) که در محل پایانه بار این بندر برگزار شد اظهار کرد: از اول تا ۱۴ خرداد تعداد ۶۹ هزار و ۸۳ دستگاه کامیون، بارگیری یک میلیون و ۶۹۴ هزار و ۵۱۵ تن کالای اساسی را از مبدأ بندر امام خمینی(ره) بر عهده داشتند.

وی با بیان اینکه امسال حمل کالای اساسی با برداشت محصولات کشاورزی از جمله گندم، تره بار، کلزا و چغندرقند در خوزستان و استان های همجوار همراه شده است، افزود: اولین اقدام از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای برای حمل به موقع کالاهای اساسی، انتشار فراخوان اعزام ناوگان ویژه جابجایی کالای اساسی در سراسر کشور، تشکیل ستاد حمل کالاهای اساسی در ستاد و استان های مهم از جمله استان خوزستان به منظور نظارت بر روند حمل این کالاها و حضور عملیاتی مدیران ستادی در استان خوزستان به دستور ریاست سازمان بود.

مدیرکل دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به تشکیل جلسه با دست اندرکاران حمل بار و صاحبان کالا در استان خوزستان، بیان کرد: در این جلسه مقرر شد تعیین مقصدهای کالاهای اساسی از سوی صاحبان کالا بر اساس اولویت بندی ها صورت گیرد.
دغاغله ادامه داد: خط آزاد کردن حمل کالای اساسی در پایانه بار بندر امام خمینی(ره) از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای نیز از دیگر تصمیم های اتخاذ شده است که با این کار فرایندهای حضور کامیون ها در پایانه بار این بندر برای گرفتن مجوز بارگیری از سوی سازمان به حداقل می رسد.

وی اذعان کرد: با خط آزاد کردن، کامیون بلافاصله پس از ورود به پایانه بار بندر امام خمینی(ره) و انتخاب بار، مستقیم برای بارگیری به اسکله بندر اعزام می شود.      
مدیرکل دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اظهار کرد: همچنین هماهنگی هایی با صاحبان کالاهای دولتی برای تسریع در روند بارگیری و پرداخت به موقع کرایه رانندگان در مقصد صورت گرفته و در سازمان بنادر و گمرک کشور نیز جلساتی به منظور کاهش فرایندهای حمل و بارگیری برگزار شده است.
دغاغله تصریح کرد: با اقدامات صورت گرفته، باید گفت بارگیری و حمل کالاهای اساسی از بندر امام خمینی(ره) روند خوبی را طی می کند و روز به روز از سرعت بیشتری برخوردار می شود.

وی افزود: با همکاری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان از روز دوشنبه از ظرفیت ناوگان درون استانی برای حمل بارهای استان های همجوار استفاده می شود.

مدیرکل دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: در کنار کالای اساسی، در خوزستان روزانه ۵۰۰ تا ۶۰۰ دستگاه کامیون کار حمل گندم، ۵۲۰ دستگاه کار حمل چغندرقند، یک هزار دستگاه حمل تره بار و ۲۰۰ تا ۲۵۰ دستگاه کامیون محصول کلزا را از این استان به مقصدهای مختلف جابه جا می کنند.

دغاغله بیان کرد: علاوه بر این در جنوب کرمان روزانه ۲هزار تا ۲۵۰۰کامیون روزانه بارگیری می شود، در چابهار روزانه بیش از ۱۷۰۰ تن محصولات کشاورزی جابه جا می شود و در دیگر بنادر کشور نیز جابه جایی کالای اساسی به صورت مستمر در حال انجام است.

وی تأکید کرد: جابه جایی این میزان کالاهای اساسی و محصولات کشاورزی نشان دهنده توان حمل ونقل جاده ای کشور و همکاری رانندگان با این بخش است که در جای خود مستلزم تقدیر و تشکر است.