شناسهٔ خبر: 94042 - سرویس هوایی

مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس خبر داد

برقراری پرواز شیراز-کرمانشاه/ رایزنی برای برقراری پروازهای قشم و عسلویه

هواپیما آسمان مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس از برقراری پرواز شیراز-کرمانشاه خبر داد و گفت: برای برقراری پروازهای قشم و عسلویه از شیراز رایزنی شده است.

غلامرضا کریم آقایی، مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از برقراری پروازهای کرمانشاه در فرودگاه شهید دستغیب شیراز خبر داد و گفت: این پرواز پیش از این وجود داشت، اما از یک سال پیش متوقف شده بود. اکنون با توجه به تقاضای موجود در بازار، در رایزنی با شرکت آسمان قرار بر آن شد که پرواز شیراز-کرمانشاه مجددا برقرار شود.

وی با بیان اینکه این پرواز با استفاده از هواپیمای فوکر ۱۰۰ شرکت هواپیمایی آسمان انجام می‌شود، افزود: این پروازها طبق برنامه اعلام شده از هفدهم خرداد ماه در روزهای دوشنبه با ساعت خروج ۱۶ و ورود۱۹:۲۰ و جمعه با ساعت خروج ۰۶:۳۰و ورود۰۹:۵۰ انجام می‌شود.

کریم‌آقایی همچنین از رایزنی با همین شرکت هواپیمایی برای برقراری پروازهای قشم و عسلویه خبر داد و گفت: این پروازها نیز در آینده نزدیک برقرار خواهند شد.

وی ادامه داد: در صورت فروکش کردن کرونا، گسترش پروازهای گردشگری به کشور ترکیه و همچنین برقراری پروازهای عتبات عالیات نیز در دستور کار است.

گفتنی است فرودگاه شهید دستغیب شیراز اکنون به مقاصد بین‌المللی استانبول، مسقط، کویت، دوبی و دوحه و همچنین ۲۱ مقصد داخلی پرواز دارد و بر اساس آمار منتشر شده توسط شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، سومین فرودگاه پرتردد این شرکت و چهارمین فرودگاه پرتردد کل کشور است.