شناسهٔ خبر: 94074 - سرویس استان‌ها

 قول مساعد فرماندار سیاهکل برای تأمین اعتبار طرح‌های هواشناسی این شهرستان

جلسه سیاهکل فرماندار سیاهکل در دیدار با مدیرکل هواشناسی استان گیلان از همکاری با این اداره کل برای تأمین اعتبار طرح‌های هواشناسی این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(گیلان)، محمد دادرس مدیرکل هواشناسی استان گیلان به اتفاق هیئت همراه با رحمت حیدری نژاد فرماندار سیاهکل دیدار و گفتگو کرد.

 مدیرکل هواشناسی، گردشگرپذیر بودن و محوریت کشاورزی و همچنین مخاطرات جوی چند سال اخیر با توجه به موقعیت خاص جعرافیایی از عوامل مهم نیاز به داده‌های هواشناسی در این شهرستان بیان کرد.

دادرس افزود: در زمانی که پدیده‌های جوی به خصوص بارش برف سبب مسدود شدن جاده می‌شود و مخاطراتی را برای مسافران و تردد جاده‌ای و حمل و نقل ایجاد می‌کند، از چالش‌های مهم مسئولین این شهرستان است و این موارد اهمیت تأمین اعتبار برای تکمیل و تجهیز ایستگاه‌های هواشناسی در این شهرستان را دو چندان می‌کند.

مدیرکل هواشناسی استان تصریح کرد: بخش اعظمی از اعتبارات به صورت ملی از سازمان هواشناسی تأمین شده و بخش دیگری نیز جز مطالبات بوده که تأمین خواهد شد.

ایستگاه جاده‌ای لاریخانی بزودی راه اندازی خواهد شد

وی در ادامه بیان کرد: انشأالله با جذب و تأمین اعتبارات لازم ایستگاه جاده‌ای لاریخانی بزودی تکمیل و راه اندازی خواهد شد که در این خصوص نیازمند حمایت اعتبارات شهرستانی و به خصوص فرماندار این شهرستان است.

 از دیگر مواردی که مدیرکل هواشناسی استان در این دیدار با فرماندار بررسی کردند؛ حفظ و نگهداری ایستگاه لاریخانی، تعمیر ساختمان و دیوار محوطه ایستگاه دیلمان، تجهیز و بهسازی ادوات این ایستگاه و ارتقای تعدادی از ایستگاه‌های باران سنج سنتی به خودکار در این شهرستان بوده است.

فرماندار سیاهکل نیز با توجه به علاقمندی به موضوعات هواشناسی و رخداد آتش‌سوزی در مناطق جنگلی به دلیل وقوع باد گرم و ایجاد سیلاب در مناق کوهستانی و تحت شعاع قراردادن مناطق جلگه‌ای و بروز پدیده یخبندان و بارش برف سنگین در محورهای کوهستانی از دلایل مهم وجود ایستگاه‌های هواشناسی به روز و فعال در این شهرستان بیان کرد.

حیدری نژاد با تقدیر از دیدگاه مدیرکل هواشناسی به شهرستان سیاهکل، برنامه‌ریزی در بیشتر موارد اعم از فعالیتهای عمرانی و حمل و نقل توسعه‌ای را وابسته به شرایط جوی روزانه و دراز مدت دانست و برای تأمین اعتبار طرح‌های هواشناسی در این شهرستان قول مساعد داد.