شناسهٔ خبر: 94079 - سرویس استان‌ها

باانعقاد تفاهم نامه میان ادارات کل راهداری و آموزش و پرورش استان صورت می‌گیرد؛

شتاب در ایمن سازی مدارس حاشیه راه‌های خراسان شمالی

س و ب - ایمن سازی مدارس حاشیه راه (2).jpeg مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی گفت: تفاهم نامه اجرای طرح ایمن سازی مدارس حاشیه راه‌ها میان این اداره کل و اداره کل آموزش و پرورش استان منعقد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(خراسان‌شمالی)، جعفرشهامت مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی گفت: تفاهم نامه اجرای طرح ایمن سازی مدارس حاشیه راه‌ها میان این اداره کل و اداره کل آموزش و پرورش استان منعقد شد.

شهامت افزود: بر اساس تفاهم نامه منعقد شده میان این اداره کل و اداره کل آموزش و پرورش استان، ایمن سازی آموزشی در ۲۷ مدرسه حاشیه جاده اجرا می شود.

وی تصریح کرد: طرح ایمن سازی آموزشی در مدارس حاشیه جاده از سال ۹۰ در استان در حال اجرا است اما اجرای این طرح برای نخستین بار در قالب تفاهم نامه اجرایی می شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی خاطرنشان کرد: ایمن سازی آموزشی مدارس شامل اقداماتی همچون توزیع اقلام آموزشی در زمینه ایمنی تردد از جاده در میان دانش آموزان و در صورت مساعد بودن شرایط، استفاده از ظرفیت فرهنگیان عزیز استان برای ارتقای دانش ترافیکی دانش آموزان در دستورکار قرارمی گیرد

شهامت در بخش دیگر سخنان خود در باره ایمن سازی فیزیکی مدارس حاشیه جاده های استان گفت: امسال علاوه بر اقدامات معمول راهداری ۶ مدرسه حاشیه راه استان بطور ویژه توسط این اداره کل برای تردد دانش آموزان ایمن سازی فیزیکی می شود.

وی اظهار داشت: در امسال برای اجرای طرح ایمن سازی آموزشی و فیزیکی مدارس ۴۸۵ میلیون تومان اعتبار ویژه اختصاص یافته که علاوه بر اقدامات راهداری درطول راه های استان است.

به گفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی اجرای طرح های ایمن سازی مدارس حاشیه راه ها تاکنون  بیش از ۱۰ هزار دانش آموز را تحت پوشش قرار داده است.

دبیرکمیسیون ایمنی راه‌های استان درخاتمه به نقش کلیدی رسانه ها وآموزش وپرورش در ارتقای دانش و رفتار ایمنی ترافیکی اشاره نمود و بر تقویت اقدامات این حوزه درکنار اقدامات زیرساختی و نظارت بر اجرای قانون به عنوان ۳رکن مهم ارتقای ایمنی حمل ونقل تاکید کرد.