شناسهٔ خبر: 94133 - سرویس جاده‌ای

قائم مقام ریاست سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای خبر داد:

آغاز طرح بازسازی ناوگان حمل و نقل جاده ای کشور از آذربایجان غربی

فرامرز مداح قائم مقام ریاست سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اعلام کرد: طرح بازسازی ناوگان حمل و نقل جاده ای کشور از آذربایجان غربی با تلاش های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان آغاز می شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، فرامرز مداح؛ قائم مقام ریاست سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از آغاز طرح بازسازی ناوگان حمل و نقل جاده ای کشور از آذربایجان غربی با تلاش های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خبر داد.

وی در سفر به آذربایجان غربی در دیدار با تولیدکنندگان انواع تریلر و مینی بوس شهرستان ارومیه با همراهی داریوش باقرجوان مدیر کل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان و ارسلان شکری مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان آذربایجان غربی ضمن بیان این مطلب افزود: با تلاش های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ظرفیت شناسی مناسبی از تولیدکنندگان انواع تریلر و مینی بوس صورت گرفته است و برگزاری این نشست با کارخانه های مارال صنعت و اروم تریلر می تواند سازمان را در اجرای بازسازی ناوگان جاده‌ ای مسافر یاری کند.

مداح ادامه داد: نوسازی ناوگان مینی بوس در حوزه حمل و نقل جاده ای مسافر در اولویت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای بوده و برای حمایت از تولید کننده و مصرف کننده آمادگی حمایت های هدفمند با مدنظر قراردادن نفع هر دو طرف است.

در ادامه این سفر قائم مقام ریاست سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با حضور در پایانه مرزی تمرچین از افزایش جذابیت های رفاهی و معیشتی برای کارکنان پایانه های مرزی خبر داد و یادآور شد: برقراری عدالت در پرداختی ها با توجه به شرایط سخت کار در مرز و همچنین مقایسه میزان سختی کار بین پایانه های مرزی در جهت رعایت عدالت در پرداختی ها و تامین معیشت کارکنان در دستور کار بوده ‌در کارگروه ویژه ای این امر درحال رسیدگی است.

وی خاطر نشان کرد: تنوع در احکام مدیران و تفاوت در نوع استخدام کارشناسان مستقر در پایانه های مرزی درحال بررسی بوده و کلیه کارکنان با پست پایانه مرزی می بایست در محل درج شده در احکام خدمت کنند.

این مقام مسئول در ادامه این سفر استانی با حضور در جمع نمایندگان صنوف بخش حمل و نقل جاده ای از نزدیک در جریان مطالبات، پیشنهادات، انتقادات و مشکلات این صنف قرار گرفت و گفت: با رایزنی های صورت گرفته مشکل سوخت ناوگان باری در حال رفع بوده به طوری که تخصیص سوخت در بازه زمانی ۱۵ روزه انجام شده واین زمان کمتر خواهد شد، هم چنین تسهیلاتی همچون قرض سوخت اضافی و کسر در ماه های آتی نیز برای رانندگان در نظر گرفته خواهد شد.

مداح در خصوص جرایم کمیسیون ماده ۱۲ مربوط به تخلفات شرکت های حمل و نقلی اذعان داشت: جرایم مدنظر براساس نوع تخلف، عمدی یا سهوی بودن آن قابل تغییر و اعمال است که در این خصوص ادارات استانی تنفیذ اختیار شده اند.

مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای نیز در این سفر با بیان اینکه رفع موانع خدمت و حمایت از فعالان حمل و نقل جاده ای در سالی که توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی بعنوان سال «تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی» نام گذاری شده است، اولویت اصلی سازمان را تشکیل می دهد، گفت: در بخش حمل و نقل مسافر به جز مسائل مورد طلب مسافران ‌‌و تامین رضایت شان در موارد دیگر رویکرد ارشادی مدنظر بوده و با رویکرد راهبردی کشور در صدد افزایش تعاملات با ادارات استانی و‌ صنوف مربوطه هستیم.

داریوش باقرجوان از پیگیری برای برخی تخلفات غیرعمد در کمیسیون ماده ۱۲ خبر داد و اضافه کرد: بخشودگی عوارض آزادراهی به عنوان یکی از مصوبات مورد مطالبه بوده و تا حصول نتیجه مورد نظر ادامه خواهیم داد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی نیز با بیان اینکه ۹۸ درصد حمل و نقل در استان به صورت زمینی است، گفت: از ۹ مرز بین المللی در این استان، ۶ مرز رسمی زمینی بوده که نشان از سهم ۲۳ درصدی آذربایجان غربی از مجموع مرزهای زمینی فعال کشور است که ۶۴ درصد واردات و صادرات زمینی کشور نیز از طریق مبادی ورودی و خروجی این استان انجام می شود.

ارسلان شکری ادامه داد: سالانه بالغ بر ۱.۵ میلیون تن کالای ترانزیتی از مرزهای استان به ویژه پایانه مرزی بازرگان جابه جا می شوند که رتبه سوم کشوری در این ارتباط از آن پایانه مرزی بازرگان است.

وی با اشاره به سهم ۵ درصدی آذربایجان غربی در حمل و نقل جاده ای کالا یادآور شد: بیش از ۲۷۰۰ دستگاه ناوگان مسافری با ۱۰ هزار راننده و ۲۷ هزار دستگاه ناوگان باری با ۳۳ هزار راننده در بخش حمل و نقل جاده ای استان فعالیت دارند.

شکری اضافه کرد: استان آذربایجان غربی به صورت طولی ۸۰۰ کیلومتر بوده که با داشتن ۱۲ هزار کیلومتر شبکه راه های ارتباطی به کارگاه سازندگی در زمان کنونی تبدیل شده است.

به گزارش سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، بازدید از روکش آسفالت ورودی شهرستان نقده به طول ۳.۸ کیلومتر با مبلغ قرارداد نزدیک به ۸۰ میلیارد ریال از دیگر برنامه های کاری این سفر در روز دوم را شامل بود.