شناسهٔ خبر: 94139 - سرویس وزارتی

بازدید وزیر راه و شهرسازی از بندر آستارا/ تأکید بر تکمیل طرح بارانداز ریلی بندر چند منظوره آستارا

بندر آستارا وزیر راه و شهرسازی و هیات همراه از طرح توسعه پایانه دریایی و بارانداز ریلی بندر چندمنظوره آستارا بازدید کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی؛ وزیر راه و شهرسازی که به منظور پیگیری دیپلماسی حمل‌ونقل به جمهوری آذربایجان سفر کرده بود، در مسیر بازگشت؛ ضمن اطلاع از روند اجرای طرح‌های توسعه‌ای بندر آستارا، در جریان تازه‌ترین اقدامات در حوزه پایانه دریایی، بارانداز ریلی و سرمایه‌گذاری تجهیزاتی بندر آستارا قرار گرفت.

در این بازدید که محمد راستاد؛ مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی نیز حضور داشت، علاوه بر تشریح اقدمات در دست‌ اجرا جهت لایروبی کانال دسترسی بندر و عمق آبخور مناسب برای پهلودهی کشتی‌های بزرگ، موضوع حقوق و عوارض بندری و تکمیل بارانداز ریلی بندر آستارا نیز در مسیر پیگیری قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی دیروز از طریق مرز زمینی جلفا به منطقه نخجوان در جمهوری آذربایجان وارد شده و پس از آن به شهر باکو سفر کرد.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، بازدید از پایانه‌ مرزی جلفا و جاده‌های منتهی به آن، بازدید از ایستگاه ریلی اردوباد و مسیرهای جاده‌ای و ریلی نخجوان، بازدید از پایانه دریایی و بارانداز ریلی آستارا و دیدار با رشاد بنی‌اف؛ وزیر حمل‌ونقل جمهوری آذربایجان از جمله برنامه‌های محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در سفر به این کشور بوده است.