شناسهٔ خبر: 94202 - سرویس وزارتی

وزیر راه و شهرسازی در مراسم افتتاح پروژه شهید سلیمانی مطرح کرد

افتتاح ۱۰ کیلومتر از گذر شرقی اصفهان تا ماه آینده/ تاثیر تکمیل رینگ چهارم و پنجم بر مدیریت ترافیک شمال-جنوب

وزیر در جمع وزیر راه و شهرسازی از بهره‌برداری از ۱۰ کیلومتر از گذر شرقی اصفهان تا ماه آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،ابرپروژه شهر اصفهان با نام شهید سلیمانی با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد. پروژه مجموعه پل‌ها و تقاطع غیر همسطح چهار سطحی شهید سردار سلیمانی یکی از ابر پروژه‌های شهر اصفهان است که در سطح پروژه‌های ملی قلمداد می‌شود. این پروژه از شرق اصفهان از تقاطع غیر همسطح در کنار کارخانه قند آغاز می‌شود، شمال اصفهان را دور می‌زند و به شهرهای اطراف همچون خمینی‌شهر، درچه و شهر ابریشم می‌رسد. این ابر پروژه نقش بسیار کلیدی در حل معضلات چندین ساله شهر در حوزه ترافیک، تصادفات جاده‌ای، آلودگی هوا و... دارد.

محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در حاشبه مراسم افتتاح این پروژه و در جمع خبرنگاران گفت: تکمیل رینگ چهارم و احداث رینگ پنجم اصفهان دو پروژه راهبری و موثر برای ترافیک این شهر است که در این دوره از مدیریت استان و شهر اصفهان، این پروژه دنبال شد و امروز ما از یک سامانه مدیریت ترافیک در اصفهان بهره مند هستیم.

وی ادامه داد: ادامه این مسیر که حدود ۸۰ کیلومتر در رینگ چهارم است، در قالب پروژه مورد تفاهم آزادراهی ادامه پیدا خواهد کرد که مدار ۳۶۰ درجه شهر اصفهان را تکمیل می‌کند. 

اسلامی افزود: رینگ پنجم نیز که اکنون در دست احداث قرار دارد، کنارگذر شرقی اصفهان است. ۳۰ کیلومتر از این مسیر باقی مانده که ۱۰ کیلومتر آن تا ماه آینده افتتاح شده و کل ۳۰ کیلومتر نیز تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد. با بهره‌برداری این مسیر ترافیک شمال-جنوب مدیریت می‌شود. 

وزیر راه و شهرسازی در انتها ضمن تشکر از دست‌اندرکاران این پروژه گفت: دست اندرکاران این پروژه به صورت فنی و اصولی هم زیبایی، هم کیفیت و هم زمانبندی را رعایت کرده‌اند.