شناسهٔ خبر: 94231 - سرویس استان‌ها

معاون راهداری استان خبر داد؛

انجام روکش آسفالت ۱۲ کیلومتر از محور همدان - تهران

مسعود رستمی معاون راهداری استان همدان معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همدان از اجرای عملیات روکش آسفالت به طول ۱۲ کیلومتر در سطح محور همدان- تهران با اعتباری افزون بر ۸ میلیارد تومان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(همدان)، مسعود رستمی معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان اظهار داشت: به منظور تسهیل در امر تردد و افزایش ایمنی، عملیات روکش آسفالت محور همدان- تهران به طول ۱۲ کیلومتر و با اعتباری افزون بر ۸ میلیارد تومان انجام گرفت.

وی با اشاره به اینکه برای روکش و لکه گیری این محور ۱۳ هزار تن آسفالت در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: هدف نگهداری راه، کاهش میزان خرابی راه و افزایش عمر آن، کاهش هزینه‌های استهلاک وسایل نقلیه با تأمین سطوح عبور مناسب و مطلوب و همچنین ایجاد شرایط مناسب برای رسیدن به موقع به مقصد با تأمین ایمنی است.

رستمی ادامه داد: اجرای عملیات روکش آسفالت محور ملایر- بروجرد و نهاوند - کنگاور نیز در سطح استان در حال اجرا است.

معاون راهداری استان همدان با تأکید بر اینکه استان همدان استانی سردسیر و دارای زمستان‌های سرد است، یادآور شد: این سرما و یخبندان موجب تخریب رویه آسفالت راه‌ها می‌شود که هر ساله طرح روکش و لکه گیری آسفالت راه‌ها به منظور حفظ و نگهداری راه‌ها و کاهش تصادفات جاده‌ای انجام می‌گیرد.

رستمی با بیان اینکه طرح راهداری محوری همچنان در استان در حال اجراست، بیان داشت: این اداره کل علاوه بر روکش آسفالت راه‌های حوزه استحفاظی به منظور جلوگیری از سوانح رانندگی و افزایش ضریب ایمنی محور‌های زیرپوشش خود اقدامات گسترده‌ای از ابتدای سال جاری مانند جلوگیری از ساخت و ساز‌های غیر مجاز، جمع آوری تابلو‌های غیر مجاز، پاکسازی حریم راه از زباله و نخاله ساختمانی و اقدامات ایمن سازی از قبیل نصب علائم، نصب چراغ چشمک زن و رفع خاموشی و ترمیم روشنایی را در دستور کار دارد.