شناسهٔ خبر: 94360 - سرویس مسکن و شهرسازی

مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی خبر داد:

بیمارستان‌های تکاب و لنگرود با فرمان رییس‌جمهور افتتاح می‌شود

علی نبیان معاون وزیر راه و شهرسازی از افتتاح بیمارستان‌های ۹۰ تختخوابی تکاب و ۱۳۵ تختخوابی لنگرود فردا ۲۷ خرداد به فرمان رییس‌جمهور خبر داد.

علی نبیان معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از افتتاح بیمارستان‌های تکاب و لنگرود، فردا ۲۷ خرداد به دستور حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس‌جمهور، خبر داد.

مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی با یادآوری این مطلب که دو بیمارستان احداث شده توسط سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی از سازمان‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی افتتاح می‌شود، هزینه احداث دو بیمارستان را در مجموع ۴۹۰ میلیاردتومان برشمرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: بیمارستان لنگرود در استان گیلان با ظرفیت ۱۳۵ تخت و بیمارستان تکاب در استان آذربایجان‌غربی با ظرفیت ۹۰ تخت بیمارستان به بهره‌برداری می‌رسد.

بنابر اعلام سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی، بیمارستان ۱۳۵ تختخوابی لنگرود در استان گیلان در زیربنای ۱۱ هزار و ۴۴۳ مترمربع احداث شده و شامل بخش‌ها بستری، جراحی، اورژانس، زایمان، مراقبت‌های ویژه، آزمایشگاه، درمانگاه و بخش تصویربرداری است. اعتبار هزینه شده برای احداث این بیمارستان ۲۸۰ میلیاردتومان بوده و برای ۴۰۰ نفر اشتغالزایی ایجاد کرده است.

بیمارستان ۹۰ تختخوابی تکاب در استان آذربایجان غربی نیز در زیربنای ۹ هزار و ۳۳۷ مترمربع احداث شده است و شامل بخش‌های بستری، جراحی، اورژانس، مراقبت‌های ویژه، آزمایشگاه، درمانگاه و بخش تصویربرداری است. اعتبار هزینه شده برای احداث بیمارستان تکاب ۲۱۰ میلیاردتومان است و برای ۳۰۰ نفر اشتغالزایی ایجاد شده است.