شناسهٔ خبر: 94369 - سرویس مسکن و شهرسازی

مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان خبر داد:

تبدیل سکونتگاه غیررسمی شهرک پردیس به بافت میانی در شرق سمنان

مهندس امیر عمیدی در شهرک پردیس حدود ۱۶ هزار مترمربع آسفالت و بهسازی معابر با هزینه ای بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال انجام شد و اکنون این شهرک که یک سکونتگاه غیررسمی به شمار می‌رفت به بافت میانی تغییر شکل داده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، امیر عمیدی مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان به بیان فعالیت‌های این اداره‌کل در حوزه بازآفرینی شهری پرداخت و گفت: در شرق استان سمنان ۸۹.۵ هکتار سکونتگاه غیررسمی وجود دارد و پروژه‌های مختلفی در این مناطق به خصوص در دو شهرک شهید بهشتی و شهرک پردیس انجام داده‌ایم و امسال نیز به دنبال تکمیل این پروژه‌ها هستیم.

عمیدی با بیان این که سال گذشته در شهرک شهید بهشتی حدود ده و نیم میلیارد ریال به مساحت ۲۵ هزار متر مربع آسفالت و بهسازی معابر انجام شد، تصریح کرد: در شهرک پردیس نیز حدود ۱۶ هزار مترمربع آسفالت و بهسازی با هزینه‌ای بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال انجام شد و اکنون این شهرک که یک سکونتگاه غیررسمی به شمار می‌رفت به بافت میانی تغییر شکل داده است.

وی ادامه داد: سال گذشته طرح اجرای فاضلاب با هزینه حدود ۴ میلیارد ریال در شهرک پردیس انجام و یک پارک محله‌ای نیز با هزینه‌ای بالغ بر ۴ و نیم میلیارد ریال از محل شرکت بازآفرینی شهری در این شهرک احداث شد. امسال نیز دو قرارداد با شرکت آبفا برای این این شهرک منعقد کرده‌ایم که در دست اقدام است.

مدیرکل راه و شهرسازی شرق سمنان ادامه داد: علاوه براین‌ها دو تفاهم‌نامه دیگر نیز با شرکت آبفا جهت آبرسانی به شهرک شهید بهشتی و محدوده پارک شاه قلی منعقد کرده‌ایم.

وی با اشاره به برگزاری کلاس‌های توانمندسازی در محلات هدف توضیح داد: با کمک شرکت بازآفرینی شهری ایران یکسری کلاس‌های آموزشی را در محدوده‌های هدف برگزار کردیم تا ساکنان این مناطق بتوانند بعد از گذراندن این دوره‌ها وارد بازار کار شوند و شغلی داشته باشند.

او ادامه داد: احداث سرای محله و مجتمع چند منظوره در شهرک پردیس و محله شاه قلی با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال، بهسازی شبکه برق پردیس با مبلغ ۱۲ میلیارد ریال، ساخت یک مجتمع چند منظوره در شهرک شهید بهشتی، ساخت پارک در فاز دو شهرک پردیس و پروژه شبکه برق شهید بهشتی، دو پروژه آبرسانی بهسازی شهرک پردیس و شهرک بهشتی نیز جزو برنامه‌های سال جاری به شمار می‌روند.

عمیدی در ادامه با اشاره به اقدام‌های انجام شده در نوسازی بافت فرسوده، اظهارکرد: تا کنون۱۶۰ مورد تسهیلات نوسازی به متقاضیان اعطا شده است و این روند همچنان ادامه دارد و متقاضیان به بانک عامل معرفی می‌شوند.

وی افزود: به منظور پیشگیری از توسعه سکونتگاه‌های غیررسمی درجلسات بازآفرینی شهرستان و استان این موضوع مطرح و طی هماهنگی با دادستان قرار بر این شد تا از ایجاد شهرک‌های جدید و ساخت و سازهای غیرمجاز در این منطقه ممانعت شود .

به گزارش شرکت بازآقرینی شهری افزود: در شرق سمنان ۵۸۶ هکتار بافت ناکارآمد در شهرستان‌های شاهرود، میامی و دیگر شهرهای زیرمجموعه استان وجود دارد. همچنین حدود ۴.۵ هکتار بافت تاریخی و ۸۹.۵ هکتار سکونتگاه غیررسمی در این بخش از استان وجود دارد.