شناسهٔ خبر: 94393 - سرویس مسکن و شهرسازی

معاون وزیر راه و شهرسازی در آیین بهره‌برداری از بیمارستان‌۱۳۵ تختخوابی لنگرود:

تعهد سازمان مجری در تکمیل ۱۴ بیمارستان در ایام شیوع کرونا محقق شد/ادای دین وزارت راه و شهرسازی در احداث بیمارستان‌ها در دوران شیوع کرونا

علی نبیان معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: اتمام ۱۴پروژه‌ بیمارستانی تعهد سازمان مجری در ۱۵ ماه گذشته بود که ۱۳ بیمارستان هم اکنون تکمیل و تحویل شده است و یک بیمارستان ماه دیگر تحویل وزارت بهداشت خواهد شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علی نبیان معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی در مراسم بهره‌برداری از بیمارستان ۱۳۵ تختخوابی شهیدحسین‌‌ پور لنگرود ضمن سپاسگزاری از حمایت‌های محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی، گفت: از ابتدای سال گذشته که کوید ۱۹ در سراسر کشور شیوع  پیدا کرد، سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی که بخشی از فعالیت‌هایش احداث بیمارستان‌هاست وظیفه‌مند شد تا دراین‌باره، خدمات ویژه‌ای را ارایه بدهد.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در کنار همکاران پرتلاش وزارت بهداشت، سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی به عنوان بازوی اجرایی دولت با همکاری همه مشاوران، پیمانکاران و نیروهای فنی و مهندسی توانست در احداث بیمارستان‌ها گام ارزنده‌ای بردارد و تسریع در ساخت و تکمیل بیمارستان‌های مناسب توسط سازمان مجری، توانست بخشی از دغدغه‌های وزارت بهداشت را کاهش بدهد.

مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی از جمله اقدامات انجام شده در ۱۵ ماه گذشته را برشمرد و گفت: اتمام ۱۴پروژه بیمارستانی تعهد سازمان مجری در ۱۵ ماه گذشته بود که ۱۳ بیمارستان هم اکنون تکمیل و تحویل شده است و یک بیمارستان ماه دیگر تحویل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواهد شد تا بخشی از بدهی به مردم و دولت ادا شود.

نبیان در بیان جزئیات بیمارستان ۱۳۵ تختخوابی شهید حسین‌ پور لنگرود اعلام کرد: بیمارستان ۱۳۵ تختخوابی لنگرود در استان گیلان در زیربنای ۱۱ هزار و ۴۴۳ مترمربع احداث شده و شامل بخش‌ها بستری، جراحی، اورژانس، زایمان، مراقبت‌های ویژه، آزمایشگاه، درمانگاه و بخش تصویربرداری است. اعتبار هزینه شده برای احداث این بیمارستان ۲۸۰ میلیاردتومان بوده و برای ۴۰۰ نفر اشتغالزایی ایجاد کرده است.

گفتنی است، در مراسم امروز بیمارستان ۹۰ تختخوابی تکاب دراستان آذربایجان غربی که توسط سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی احداث شده نیز به بهره‌برداری رسید.