شناسهٔ خبر: 94460 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای ایلام:

طرح راهداری محوری در ۷۸۲ کیلومتر از راه‌های ایلام در حال اجراست

دلخواه مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای ایلام گفت: طرح راهداری محوری در۷۸۲ کیلومتر از راه‌های شریانی پرتردد استان با هدف تسریع در پیشبرد طرح های راهداری، هم افزایی و بهره‌وری بیشتر با سرعت و پیشرفت مناسبی در حال اجراست.

به گزارش پایگاه خبری راه و شهرسازی( ایلام )، نورالله دلخواه اظهار داشت: راهداری محوری از ابتدای اردیبهشت ماه امسال آغاز شده و تا پایان مرداد ماه ادامه دارد و اکنون اجرای این طرح در استان با حضور ۲۳۰ نفر نیروی راهداری و ۲۲۶ دستگاه ماشین آلات آغاز شده است.

وی افزود: عملیات راهداری این طرح شامل تعریض و اصلاح راه‌ها، لکه‌گیری، درزگیری، حذف چاله و خرابی آسفالت، اصلاح پیچ، رفع نقاط حادثه خیر و انجام مواردی از این قبیل است که با اجرای آن‌ها شاهد افزایش ضریب ایمنی راه‌ها و کاهش تصادفات خواهیم بود.

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای ایلام گفت: ایمن سازی راه‌های ارتباطی، تسطیح جاده‌ها، شانه‌سازی حاشیه راه، اصلاح شیب شیروانی، آزادسازی حریم راه‌ها و پاک‌سازی آن‌ها از مهمترین اهداف و مزایای طرح راهداری محوری است.

وی عنوان کرد: ۵۱ کیلومتر خط کشی ، ۱۵۸ هزار و ۲۲۰ کیلومتر تسطیح و اصلاح شیب شیروانی، نصب  و تعمیر ۹۱۹ کیلومتر گاردریل و همچنین تهیه و نصب هزار و ۲۲۰ کیلومتر نیوجرسی انجام شده است.

دلخواه خاطرنشان کرد: در طرح مذکور بیش از ۲ هزار متر مربع لکه گیری و حذف چاله و ۳۱۶ هزار متر شانه سازی،تعریض شانه و اصلاح افتادگی شانه راه انجام شده است.