شناسهٔ خبر: 94469 - سرویس مسکن و شهرسازی

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور مطرح کرد؛

پیشنهاد تدوین نظام فنی- اجرایی صنعت احداث و انرژی/تلاش برای ارتقای گواهینامه‌های فنی-مهندسی از ملی به بین‌المللی

امضای تفاهم نامه همکاری آزمایشگاه فنی ومکانیک خاک با سازمان نظام مهندسی رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با اشاره به تلاش سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور برای ارتقای گواهینامه‌های فنی- مهندسی از ملی به بین‌المللی، پیشنهاد تدوین نظام فنی- اجرایی صنعت احداث و انرژی را ارایه داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، احمد خرم رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور امروز ۲۹ خرداد در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با آن سازمان برای بهره‌مندی از ظرفیت‌های فنی و مهندسی طرفین بر استفاده از توان بخش خصوصی برای اجرای پروژه‌های مختلف ساخت‌وساز تاکید کرد و گفت: همکاری سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور برای ارتقای کیفیت ساخت‌و‌ساز علاوه بر شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، با دانشگاه علمی کاربری و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای تقویت شود.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور ایجاد تحول در بخش فنی و مهندسی کشور را در همکاری این چهار شرکت و سازمان قابل تحقق برشمرد و  پیشنهاد تدوین نظام فنی- اجرایی صنعت احداث و انرژی را ارایه کرد.

خرم تصریح کرد: تشکیل یک نظام فنی-اجرایی در کشور به ارتقای کیفی‌سازی کمک قابل‌توجهی خواهد کرد. پیشنهاد می‌شود تا تهیه و تدوین نظام فنی-اجرایی توسط بخش خصوصی انجام شود و دولت به عنوان ناظر عالیه بر اجرای آن نظارت داشته باشد.

وی اعلام کرد: در روزهای آتی با مسئولان کشور ژاپن جلساتی برای همکاری و ارتقای دانش فنی و مهندسی برگزار می‌شود که در برنامه است این کار با کشورهای اروپایی همچون آلمان، کانادا و سوئد نیز انجام شود.

خرم هدف از توسعه همکاری با سایر کشورها در زمینه فنی- مهندسی را ارتقای گواهینامه‌های فنی- مهندسی از سطح ملی به بین‌المللی برشمرد.