شناسهٔ خبر: 94484 - سرویس هوایی

تشریح دیدگاه‌ها و فعالیت‌های ایران در خصوص سانحه هواپیمای اکراینی در نشست ۲۲۳ شورای ایکائو

سازمان هواپیمایی کشوری معاون امور حقوقی و بین المللی وزارت امور خارجه با شرکت در نشست ۲۲۳ شورای ایکائو، طی سخنرانی تفصیلی، دیدگاه‌ها و فعالیت‌های کشورمان را در خصوص سانحه هواپیمای اوکراینی تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه با شرکت در نشست ۲۲۳ شورای ایکائو، طی سخنرانی تفصیلی، دیدگاه‌ها و فعالیت‌های کشورمان را در خصوص سانحه هواپیمای اوکراینی تشریح کرد.

در این نشست که در آن نمایندگان سازمان هواپیمایی کشوری نیز حضور داشتند محسن بهاروند در سخنرانی خود، ضمن ابراز تاسف و تسلیت مجدد به خانواده‌های جانباختگان سانحه، ابعادحقوقی، قضایی و فنی سانحه را تبیین کرد  وی تصمیم دولت ایران را مبنی بر پرداخت به خانواده‌های جانباختگان مورد تاکید قرار داد.

وی همچنین با تصریح و تاکید بر توصیه‌های ایران در گزارش نهایی در خصوص هواپیمای اوکراینی و اعلام خرسندی از توجه ایکائو به آن‌ها و تنظیم برنامه‌های کاری برای اجرایی کردن این توصیه‌ها، از هر گونه ابتکار یا برنامه‌ای برای ارتقاء ایمنی هوانوردی بین المللی استقبال کرد.

بهاروند در پاسخ به اظهارات و مواضع سیاسی و غیرحرفه‌ای وزیر حمل و نقل دولت کانادا در این جلسه، نسبت به هرگونه سیاسی کردن موضوع هشدار داد و اعلام کرد که چنین اقداماتی با هر بهانه یا توجیهی‌ ، نه تنها هیچ کمکی به ارتقاء‌ ایمنی هوانوردی نمی‌کند بلکه باعث انحراف از اهداف فنی ایکائو حمل و نقل هوايي ایمن  می‌شود.

به گزارش سازمان هواپیمایی کشوری، در ادامه رئیس شورای ایکائو  و هیات‌های شرکت کننده از مشارکت هیات ایرانی قدردانی و بر ابعاد فنی و غیرسیاسی بودن موضوع تاکید کردند.