شناسهٔ خبر: 94697 - سرویس استان‌ها

عملیات اجرایی باند دوم کمربندی غربی شهر زاهدان به طول ۱۴ کیلومتر  بزودی آغاز می شود

عطاء اله اکبری.jpg مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان گفت: عملیات اجرایی احداث باند دوم کمربندی غربی شهر زاهدان به طول ۱۴ کیلومتر با اعتبار ۱۸۸ میلیارد تومان بزودی آغاز می شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(سیستان و بلوجستان)، عطاء اله اکبری راه مناسب را یکی از مولفه های توسعه پایدار دانست و اظهار داشت: کمربندی غربی شهر زاهدان از میدان امام رضا(ع) به سمت خروجی محور خاش در محدوده بلوار خلیج فارس به دلیل توسعه ساخت و ساز در اطراف محور و ایجاد شهرک های مسکونی متعدد نظیر غدیر شهر، شهرک جهاد و شهرک برق در عمل به یک محور شهری تبدیل شده و نتوانسته آن نقش عبور برون شهری را به خوبی ایفا کند.
وی با اشاره به موقعیت شهر زاهدان که به عنوان حلقه پیوند دهنده بخش مهمی از زنجیره ارتباطی جنوب شرق بشمار می رود، گفت: این اداره کل با توجه به جایگاه مهم راه های ارتباطی این کلانشهر و همچنین ساماندهی ترافیک و تسهیل در عبور و مرور وسائط نقلیه سنگین از خارج شهر و کاهش بار تصادفات احداث این کمربندی را به عنوان یک ضرورت مورد توجه ویژه قرار داده است.
مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در این راستا بر اساس برنامه ریزی انجام شده احداث این کمربندی به عنوان یکی از پروژه های مهم‌ زیر ساختی برای مرکز استان با اعتبار ۱۸۸میلیارد تومان توسط پیمانکار بخش خصوصی بزودی عملیاتی می شود.
وی ابراز امیدواری کرد در یک برنامه زمان بندی ۲ ساله این پروژه مهم راه سازی در زاهدان تکمیل و بسیاری از این مشکلات این بخش مرتفع شود.