شناسهٔ خبر: 94721 - سرویس استان‌ها

روزانه ۱۰ بارنامه ترافیکی در شهرستان آبیک قزوین صادر می شود

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای آبیک رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان آبیک گفت: روزانه به طور متوسط  ۱۰پروانه عبور بار ترافیکی در این شهرستان صادر می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(راهداری قزوین)، جواد افشار بیان داشت: پروانه عبور بار ترافیکی مربوط به بارهایی با مشخصات خارج از استانداردهای عادی و معمول در شبکه جاده های کشور است که به علت تفاوت مقادیر آن با سایر بارها ضروری است مجوزهای ویژه ای جهت تردد آنها صادر شود.

وی اضافه کرد: اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای آبیک به همراه پایانه حمل کالا در استان تنها متولی صدور بارنامه ترافیکی در استان قزوین هستند.

افشار در ادامه  با ارایه گزارشی از اقدامات انجام شده در سه ماهه اول امسال گفت:در این مدت اقدامات مختلفی در حوزه راهداری، حمل و نقل و ایمن سازی محورهای اصلی و فرعی و روستایی در شهرستان آبیک انجام شده که مصرف ۲۰۶تن آسفالت جهت لکه‌گیری راههای روستایی، اصلاح شیب شیروانی به حجم ۴هزار و ۷۵۰ متر مکعب، تسطیح، پاکسازی و ریگلاژ شانه راه به طول ۱۴۳هزار متر مربع، علف‌زنی حاشیه راهها به طول۱۱۱ کیلومتر، تنقیه و پاکسازی ۳۸دهنه پل و آبرو و تسطیح و تیغه زنی راههای خاکی به طول ۱۱کیلومتر و روکش آسفالت در مسیر سه راهی یزبر تا خرم پشته به طول ۲.۵کیلومتر از جمله آنها است.

وی اضافه کرد: در این مدت عملیات ریزش‌برداری در سه مسیر کهوان، امرودک و طیخور-توداران توسط اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آبیک انجام شد.

افشار ادامه داد: یکی دیگر از اقدامات در حوزه راهداری در این شهرستان انجام عملیات زیرسازی، مخلوط ریزی، آبپاشی و غلتک‌زنی در محور کذلک بوده است که به طول ۲.۵ کیلومتر طی این مدت انجام شد.

این مسئول از احداث راه روستایی سایین‌دره در این شهرستان خبر داد و گفت: عملیات احداث این راه روستایی شامل خاکبرداری، تخریب تراشه ها و حمل و پخش گریدر به طول ۷۰۰ متر اجرا شده و در ادامه آبپاشی و غلتک زنی خواهد شد.

به گفته وی طی این مدت با انجام گشت های کنترل ناوگان حمل و نقل، ۶۵ کامیون به دلیل نداشتن بارنامه اعمال قانون شده و  سه مورد تخلف مربوط به اضافه تناژ نیز توقیف شدند.

افشار یادآور شد: در راستای ارتقای ایمنی جاده ها در این مدت ۴۵کیلومتر از راه‌های این شهرستان شامل ۱۰ کیلومتر ورودی آبیک و ۳۵کیلومتر جاده قشلاق خط‌کشی شد.

وی، رنگ آمیزی ۵۰۴متر مربع نیوجرسی، گاردریل، پایه تابلوها و سرعتکاه ها و تهیه و نصب علایم ایمنی راهها به تعداد ۱۱۹عدد را از دیگر اقدامات در این راستا عنوان کرد.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان آبیک افزود:طی این مدت ۴۶ تخلف در حوزه حریم راه‌های این شهرستان شناسایی و معرفی شد.