شناسهٔ خبر: 94744 - سرویس وزارتی

معاون علمی و فناوری رییس جمهور

الحاق ۲۸۰ هکتار زمین موجب تحول اساسی پردیس می‌شود/ الگوی موفق پردیس باید در پرند تکرار شود

مبادله ۳ قرارداد و تفاهم‌نامه میان وزارت راه و شهرسازی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری معاون علمی و فناوری رییس جمهور گفت: الگوی موفق پردیس در توسعه صنایع دانش‌بنیان باید در پرند تکرار شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رییس جمهور، در مراسم مبادله سه تفاهم‌نامه و قرارداد همکاری بین وزارت راه و شهرسازی، شرکت عمران شهرهای جدید و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری که عصر امروز در محل ساختمان دادمان وزارت راه و شهرسازی برگزار شد، با بیان اینکه امروز ۲۸۰ هکتار اراضی جدید به پارک علم و فناوری پردیس اضافه می‌شود، گفت: در حال حاضر اراضی پارک علم و فناوری پردیس ۹۰ هکتار است که با الحاق اراضی جدید، در پردیس تغییرات اساسی رخ می‌دهد. با این اقدام وزارت راه و شهرسازی پردیس می‌تواند محلی برای به کارگیری نخبگان علمی کشورمان باشد.

وی ادامه داد: در هیچ‌یک از پارک‌های علم و فناوری شاهد آلایندگی شرکت‌ها نیستیم. این ویژگی اقتصاد دانش بنیان است که همراه با محیط زیست است و با تعریف قدیم صنایع که با آلودگی آب و هوا همراه بودند کاملا متفاوت است. امیدوارم پارک علم و فناوری پردیس به عنوان الگوی موفق پایه‌گذار اتفاقات مهم و موثری در این حوزه باشد.

ستاری با بیان اینکه توسعه زیرساخت‌های پردیس به توسعه زیرساخت‌های شرکت‌های دانش بنیان کمک می‌کند، گفت: امیدواریم الگوی موفق پارک فناوری پردیس در پارک پرند هم تکرار شود و اهمیت دادن به اقتصاد دانش بنیان و نخبگان علمی از دستاوردهای بزرگ وزارت راه و شهرسازی است.