شناسهٔ خبر: 94752 - سرویس مسکن و شهرسازی

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خبر داد:

طرح ۲۰۰ روستای هدف گردشگری تدوین شد/ ۳ هزار و ۵۰۰ طرح هادی روستایی برای امسال تدوین می‌شود/سند دار کردن ۱۴۰ هزار واحد در دستورکار بنیادمسکن

محمد رضا شاملو معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ضمن اعلام این مطلب که طرح 200 روستای هدف گردشگری تدوین شد، جزئیات صدور اسناد روستایی و اسناد شهری را در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت اعلام کرد.

محمدرضا شاملو معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بخشی از فعالیت‌های آن بنیاد را در خصوص تهیه طرح‌های هادی، اجرای طرح هادی روستاها، بازنگری طرح‌ها و صدور اسناد مالکیت در شهرهای کوچک و روستاها، اعلام کرد.

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: در سال‌های گذشته در زمینه تهیه طرح‌های هادی با حمایت دولت و مجلس برای بیش از ۳۹ هزار و ۷۰۰ روستا طرح هادی تهیه شد که ۳۸ هزار و ۹۰۰ طرح متعلق به روستاهای بالای ۲۰ خانوار است. این روستاها عمدتا روستاهایی است که در آنها حادثه‌ای رخ داده است.

شاملو افزود: در زمینه بازنگری طرح‌های هادی نیز با توجه به اینکه دوره طرح هادی روستایی ۱۰ ساله است و در تعداد فراوانی از روستاها و شهرهای کوچک دوره طرح به پایان رسیده است و مردم برای ساخت‌وساز با مشکلاتی مواجه هستند تاکنون برای ۱۱ هزار و ۷۰۰ روستا طرح بازنگری تهیه شده است. برای سال جاری نیز بازنگری حدود ۳ هزار و ۵۰۰ روستا در دستور کار بنیاد مسکن قرار دارد.

وی توضیح داد: طرح هادی و بهسازی محیط روستایی در بیش از ۲۱ هزار روستا به اجرا درآمده است.

به گفته معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، آن بنیاد در زمینه صدور سند نیز تاکنون برای بیش از ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار واحد روستایی با همکاری سازمان ثبت اسناد و املاک سند صادر کردیم. همچنین در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت نیز برای ۲۷۳ هزار واحد شهری سند صادر شده است. برای سال جاری نیز در حدود ۱۴۰ هزار واحد در برنامه کاری بنیاد است تا سند صادر شود.

وی در خصوص بافت‌های باارزش گردشگری نیز اعلام کرد: تاکنون برای حدود ۲۰۰ روستای دارای بافت باارزش و هدف گردشگری طرح تهیه شده است. در ۱۱۵ روستا نیز کارهای اجرایی آغاز شده یا انجام شده و به اتمام رسیده است.